God sommer!

Bilde

Nå er det snart sommer, og sommerværet har endelig kommet til Oslo. Det er deilig å kunne nyte dagene ute, om det er på en strand eller på uteserveringen nå som Oslo har åpnet opp igjen.

Så langt har 2021 vært strevsomt med tanke på Covid-19 og vaksineprioritering. Vi har forsøkt å sikre tannhelseteamet vaksiner, og jobbet kontinuerlig med dette. Heldigvis er en del av standen nå vaksinert, enten på grunn av alder/underliggende sykdommer, eller fordi de har fått tilbud om vaksine på grunn av at klinikken har åpent kveld/helg. Fakultetet har nå også fått vaksinert sine ansatte. Det er fremdeles mange
tannleger som ikke har blitt prioritert, både i Oslo og resten av landet. Vi jobber fortsatt med dette for våre medlemmer, og har korrespondanse med Oslo kommune. Tiden vil vise om de nå velger å prioritere tannlegene, når kravet om å være såkalt «kritisk» helsepersonell er bortfalt. Jeg har et håp om prioritering,
men klarer ikke være helt optimistisk med tanke på tidligere kommunikasjon med prioriteringsutvalget.
Vaksine eller ei, smittetallene i Oslo og omegn går nedover, samfunnet åpner mer opp, og vi kan så smått kjenne følelsen av frihet igjen. Jeg for min del gleder meg til å kunne møtes uten munnbind, klemme bekjente, og ikke tenke på smittefare og antibac hele tiden!

I tillegg håper jeg inderlig at vi kan få til å møtes fysisk igjen til høsten. Zoom har fungert fint, men det er noe eget å kunne møte kollegaer ansikt til ansikt, og slå av en prat i pauser og etter kurs. Så vi får krysse fingrene for at pandemien går mot slutten, og at livene våre kan gå tilbake til normalen snart.

Til høsten er det valg igjen, så hvis det er noen ildsjeler der ute som ønsker å bidra i foreningen, gi beskjed. Mer informasjon om dette finner du på side 6 i bladet.

Ønsker dere alle en riktig god sommer! Så håper jeg vi ses til høsten igjen, ansikt til ansikt.

Kjetil Strøm
Leder OTF