Jobbsøker

Informasjon til uteksaminerte tannlegestudenter som skal søke jobb.

ung kvinnelig tannlege

Når du er uteksaminert og skal søke din første jobb som tannlege er det flere ting du må tenke på. Frem til du har fått autorisasjonen din kan du bare jobbe som medhjelper.
Les mer om autorisasjon og lisens her.

Du må også ta stilling til om du ønsker å jobbe offentlig eller privat, og om du ønsker å være næringsdrivende eller ansatt.

Stillingsannonser
Du finner ledige tannlegestillinger på:

Medlemskap i NTF
Når du får autorisasjon, overføres medlemskapet ditt i NTF Student (NTF-S) til ordinært medlemskap i NTF. Du betaler kun 15 % kontingent det første halvåret. Det er viktig at du oppdaterer «Min side» med opplysninger om arbeidsforholdet ditt.

Nettverk
Som medlem av NTF-S har du mulighet til å melde deg inn i en av NTFs lokalforeninger uten kostnader. Mange melder seg inn i lokalforeningen på studiestedet, men du kan også eksempelvis melde deg inn i lokalforeningen der du planlegger å søke jobb når du er ferdig med studiene. Som lokalforeningsmedlem får du invitasjoner til kurs og treff, som er en fin arena for å knytte kontakter og bekjentskaper til du skal ut i arbeidslivet. Hvis du ønsker å bli lokalforeningsmedlem kan du kontakte NTFs sekretariat.
Det året du uteksamineres har du gratis adgang til NTFs landsmøte.

Kontrakt
Uavhengig av hva slags arbeidsforhold du skal inngå må det skrives kontrakt. Når du får kontrakten kan du gjerne ta kontakt med NTFs avdeling for jus & arbeidsliv for en gjennomgang. Det enkleste er å sende kontrakten til jus@tannlegeforeningen.no.

Les mer om vår juridiske rådgivning her.

Sist oppdatert: 24. januar 2022