Fordelsavtaler

En oversikt over fordels- og rabattavtaler forhandlet frem av NTF eller Akademikerne Pluss

NB: Fordelsavtalene gir ingen garanti for best tilgjengelig pris. Vi anbefaler alle våre medlemmer å foreta prisundersøkelser før kjøp/bestilling.

Mer info om Akademikerne Pluss
Akademikerne Pluss forhandler medlemsfordeler for 12 foreninger i Akademikerne og jobber for at du som medlem skal få de beste fordelene og tilbudene. Les mer på www.akademikernepluss.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

logo Danske Bank

Gjennom vår avtale med Danske Bank kan du som medlem av Den norske tannlegeforening være trygg på at du har et av markedets beste betingelser over tid. Avtalen med Danske Bank er en del av Akademikeravtalen.

Oppdatert informasjon om priser og betingelser finner du på www.danskebank.no/tannlegeforeningen

Privatavtale
Bankavtalen med Danske Bank sikrer deg en svært gunstig rente på lån og innskudd, og du kan være trygg på at det er konkurransedyktig også over tid.

Se flere fordeler og avtal møte med rådgiver på danskebank.no/tannlegeforeningenlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Bedriftsavtale
Som bedriftskunde i Danske Bank møter du et team med rådgivere med spesialkunnskap om bank- og betalingstjenester for tannlegebransjen. Sammen med moderne og brukervennlige løsninger gjør rådgiverne det enklere for deg å håndtere din økonomiske hverdag.

Avtalen sikrer deg i tillegg gunstige priser og betingelser på alt fra nettbank, firmakort, rådgivning, og vår mobilbetalingsløsning Vipps, samt på finansiering.

Les mer om avtalen, priser og betingelser på danskebank.no/tannlege-bedriftlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Kundeservice
Du får tilgang til et eget VIP-team ved å ringe telefon 05550 eller sende en epost til 05550@danskebank.no

Du kan også fylle ut kontaktskjemalenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu for å booke et møte med rådgiver

Flytteservice
Danske Bank hjelper alle medlemmer og deres familie med alt i forbindelse med bytte av bank.

Nettmøte
Ønsker du nettmøte med en rådgiver kan dette avtales.

Ønsker du å bli kontaktet av Danske Bank?
Danske Bank vil sende ut mer informasjon om sine produkter og tjenester. For å motta dette må du samtykke i at NTF gir dem din kontaktinformasjon.

Logg inn på "Min Side" for å fylle ut samtykkeskjema

logo Storebrand

Gjennom vår avtale med Storebrand får du som medlem av Den norske tannlegeforening Storebrands beste priser og betingelser på forsikring. Avtalen med Storebrand er en del av Akademikeravtalen.

Oppdatert informasjon om priser og betingelser finner du på www.storebrand.no/tannlegeforeningenlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Viktig å vite

• Den norske tannlegeforening har et eget forsikringskontor du kan kontakte dersom du har spørsmål om alt fra kjøp til vilkår.
  • Kollektive forsikringer du eventuelt hadde hos DNB gjennom Den norske tannlegeforening, har blitt flyttet til Storebrand. Dette gjelder gruppeliv, innboforsikring, reiseforsikring, familieulykke og studentforsikring.
  • Medlemmer i Tannlegeforeningen har til en hver tid tilgang til Storebrands beste pris på private forsikringer.

For å få riktig pris må du bestille forsikringene via www.storebrand.no/tannlegeforeningenlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Eget forsikringskontor

Ønsker du å bli kontaktet av Storebrand?
Storebrand ønsker å sende ut mer informasjon om sine produkter og tjenester. For å motta dette må du samtykke i at NTF gir dem din kontaktinformasjon. Logg inn på "Min Side" for å fylle ut samtykkeskjema

logo Storebrand

Pensjon for selvstendig næringsdrivende:

Gjennom foreningens avtale hos Storebrandlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu, får du et konkurransedyktig tilbud på pensjon. Ved opprettelse av en pensjonsavtale kan du oppnå skattefordeler og reduserte administrasjons- og forvaltningskostnader. Rådgivere hos Storebrand hjelper deg å velge mellom ulike gunstige ordninger, klikk herlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu for å komme i kontakt med en rådgiver i dag.

Gunstig avtale på pensjon for deg med og uten ansatte

NTF har siden 2017 hatt samarbeidsavtale med Storebrandlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. Denne avtalen gir trygghet og forutsigbare priser på pensjon for alle medlemmer som driver egen virksomhet, og sikrer små bedrifter like gode avtaler som de største selskapene. Du, derimot, får tid til å fokusere på helt andre ting.

Pensjonspengene blir investert i selskapene som er best rustet for fremtiden, fordi vi mener det vil gi dere en størst mulig pensjonspott. Du får altså i pose og sekk: god avkastning og god samvittighet.

Storebrand Finansiell Rådgivning hjelper deg med å se muligheter og ta lønnsomme valg rundt din økonomi, både som privatperson og selvstendig næringsdrivende.

Ta kontakt med Storebrand for et uforpliktet tilbud på pensjon!

Klikk herlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu eller ring Kundeteam Bedrift på telefon 22 31 52 77.

logo actecan

Den norske tannlegeforening forhandlet en ny rammeavtale med Telenor i 2019. Som medlem får du svært gunstige priser på mobiltelefoni, nettsider og 24SevenOffice. Prisene på flere av tjenestene gjelder kun for medlemmer av NTF.

Mer informasjon og priser finner du på Medlem - priser og rabattkoder (krever innlogging)

logo Bertel O Steen

Tannlegeforeningens avtale med Bertel O. Steen administreres gjennom Akademikerne Pluss. Avtalen gir deg som medlem rett til rabatt på alle bilmerker som selges av Bertel O. Steen.

Bilmerkene som omfattes av avtalen er Mercedes Benz, Kia, Opel, Peugeot, Citroën, DS og Smart.

Se www.akademikernepluss.no for mer informasjon om rabatterlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Medlemskap i NTF må fremvises

For å ta i bruk rabatten trenger du en bekreftelse av ditt medlemskap, som bilforhandleren må vedlegge som dokumentasjon for å få refundert rabatten fra importøren. Den bekreftelsen mottar du på forespørsel til Tannlegeforeningen. Avtalenummeret med Bertel O. Steen (816-244-01) må påføres medlemsbekreftelsesskjemaet.

Dersom du har spørsmål som forhandleren ikke kan svare på, kontakter du storkundeansvarlig Anne Singsaas i Bertel O. Steen på telefonnr. 92492490.

For mer informasjon om avtalen, se www.bos.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

logo bmw

Som medlem av NTF får du rabatt på alle modeller som kjøpes gjennom autorisert forhandler av BMW og MINI i Norge. Rabatten gjelder på utsalgspriser fratrukket engangsavgift til staten.

• BMW og MINI inkludert fabrikkmontert utstyr: 8% rabatt
  • BMW i-serien inkludert fabrikkmontert utstyr: 4% rabatt

NB: Rabatten kan kombineres med alle løpende nasjonale salgskampanjer fra BMW Norge!

Les mer om BMWs salgskampanjer herlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

For å benytte deg av avtalen må du være medlem eller ansatt i NTF.
Kontakt sekretariatet på epost post@tannlegeforeningen.no for bekreftelse på dette. Husk å videresende mail med bekreftelse til din BMW forhandler når du bestiller bil.

For mer informasjon om BMW og MINI kampanjer, bestilling og prøvekjøring av biler, ta kontakt med din nærmeste forhandler: www.bmw.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

logo actecan

Den norske tannlegeforening og Akademikerne har inngått en avtale med konsulentselskapet Actecan om rabattert pris på individuell pensjonsveiledning og pensjonsfaglig bistand for dere som er medlemmer.

Medlemstilbudet og fakturering
Avtalen gir en rabattert pris for inntil to timer. Du som medlem blir fakturert av NTF for disse timene direkte. (Prisen er lik den til enhver tid gjeldende timepris i rammeavtalen mellom Akademikerne og Actecan. I desember 2018 var den kr 2.200,- eks mva)

Dersom du ønsker veiledning utover 2 timer må dette avtales særskilt mellom deg og Actecan. Actecan vil i så fall fakturere deg direkte etter egen avtale.

Pensjonsveiledningen omfatter blant annet:

• en gjennomgang av hvilke pensjonsutbetalinger du kan forvente å få i alders- og uførepensjon fra folketrygd, tjenestepensjonsordninger og ev. AFP og privat pensjonsordning og hvilke pensjonsrettigheter du har i dag
  • besvarelse av konkrete spørsmål du har knyttet til sine egne pensjonsforhold, herunder for eksempel å hjelpe til med å forstå konsekvensene for pensjon ved å bytte jobb

Actecan tilbyr ikke finansiell rådgivning, det vil si at det ikke vil bli gitt konkrete råd eller anbefalinger om hvor pensjonsmidler bør plasseres for å få maksimalt utbytte. Actecan vil imidlertid kunne forklare hva en «risikoprofil» er i pensjonssammenheng, og hvordan ulike profiler kan gi ulik pensjon og risiko.
Hvordan bestiller man tjenesten?

For å sikre at de som ønsker rabatt på pensjonsveiledning hos Actecan er medlem av Tannlegeforeningen, sender du en epost til jus@tannlegeforeningen.no hvis du ønsker å benytte deg av tilbudet. Tannlegeforeningen videreformidler deretter din kontaktinformasjon til Actecan som tar direkte kontakt med deg for å avtale tid for veiledningen.

Om Actecan
Actecan er et konsulentselskap som tilbyr utredninger, analyser og strategisk rådgivning innen forsikring og pensjon. For mer informasjon se www.actecan.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

logo actecan

NTF har en avtale med Skattebetalerforeningen om skattejuridisk bistand til deg som medlem. Avtalen inkluderer rabatt på veiledende timepriser for rådgivning om skatte- og avgiftsrettslige problemstillinger utover det NTFs selv kan bidra med.

Avtalen er et samarbeid mellom NTF, SBF Skatteadvokater AS (SBFAS) og SBF. SBFAS er et advokatkontor som er heleid av SBF. SBFAS har p.t. syv skatteadvokater- og rådgivere som bistår privatpersoner, bedrifter, organisasjoner og foreninger innen skatterett, avgiftsrett og selskapsrett.

Ved behov for rådgivning skal du som medlem ta kontakt direkte med SBFAS som vil gi en rabatt på sin til enhver tid veiledende timepris. Det vil i hvert tilfelle utarbeides en skriftlig oppdragsbekreftelse, og alle salærer og honorarer faktureres direkte fra SBFAS til deg som medlem. NTF sine medlemmer har også mulighet til å delta på SBFs nettkurs og ordinære kurs til medlemspris.

11 vanlige spørsmål om skattemeldingen

Skattebetalerforeningen får veldig mange spørsmål om skattemeldingen fra sine medlemmer.
Her er noen av de vanligste spørsmålene og svarene.

SBFAS kan kontaktes på telefon 45 95 61 71 eller via deres kontaktskjema på www.sbfskatteadvokater.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

logo actecan

Den norske tannlegeforening har hotellavtale med Nordic Choice Hotels. Avtalen gir deg som medlem 12% rabatt på alle Nordic Choice Hoteller.

De over 185 hotellene i kjeden markedsføres som Comfort Hotels, Quality Hotels, Clarion Hotels og Nordic Hotels & Resorts.

Les mer om hotellene på www.choice.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Tilgang til rabattkode for booking av hotell med rabattavtalen finner du under Medlem - priser og rabattkoder (krever innlogging)

logo actecan

NTFs har en svært god avtale med NorgesEnergi for både privatkunder og bedriftskunder.

Som medlem av NTF får du følgende tilbud:

Privatkunder:
Med Topp 5-garanti får du en strømavtale hvor NorgesEnergi overvåker strømmarkedet for deg, og garanterer deg en billig strømpris gjennom hele året.

• Garantert god strømpris
  • Alltid blant de 5 beste målt mot de 20 største leverandørene
  • Inkluderer Sparepakken
  • Eksklusiv avtale
  • Ingen bindingstid

Kikk her for å bestille eller lese merlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Bedrift:
Strømavtalen Bedrift aktiv - til kun 29 kr/mnd!

Den norske tannlegeforening har en avtale med NorgesEnergi Bedrift, og kan derfor tilby ditt tannlegekontor/din bedrift spesialpris på den attraktive strømavtalen Bedrift aktiv. Vanlig månedspris er 49 kroner, du som medlem får denne strømavtalen til kun 29 kroner måneden.

Bedrift aktiv er en forvaltningsavtale der formålet er å redusere bedriftens kraftpris ved å slå vårt rene spotprodukt over tid. For å oppnå fordeler som ofte er forbeholdt de aller største strømkundene, forvalter vi ditt strømforbruk i en krafthandelsportefølje sammen med andre kunder av Bedrift aktiv.

Les mer om Bedrift aktiv herlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Spørsmål?
For å bestille strøm fra NorgesEnergi Bedrift til spesialprisen på 29 kroner, må du kontakte bedriftsrådgiver Lene Klingenberg på mobil +47 990 92 488 eller e-post: lene.klingenberg@norgesenergi.no

logo actecan

NTF har inngått en avtale med Bladpakken om rabatterte priser på magasiner og ukeblad til venterommet.

Leveransekostnaden inngår i prisen, og bedriften mottar en faktura i året. Totalt sparer du 50 – 70% på butikkpris.

Få tilgang på pakkepriser og kampanjekode på siden Medlem - priser og rabattkoder (krever innlogging)

logo actecan

Som medlem av NTF får du hjertestarter og førstehjelpskurs tilpasset tannlegekontor til avtalepris. I tillegg tilbyr Røde Kors Førstehjelp dere som medlem av NTF 10 % rabatt på hele sortimentet med ordinære priser til Røde Kors Førstehjelp.

Pakkepriser og mer informasjon finner du på siden Medlem - priser og rabattkoder (krever innlogging)

Sist oppdatert: 27. november 2020