Nordental 2021

NTFs landsmøte er den norske dentalbransjens desidert største og viktigste arrangement. Høsten 2021 ser vi frem til å igjen kunne samle hele dentalbransjen og ser frem til å kunne tilby en dentalmesse med høy faglig kvalitet, gode tilbud fra sentrale leverandører, underholdning og interaksjon.

NTFs landsmøte og Nordental 2021 arrangeres 4. - 6. november i Grieghallen, Bergen. Utstillingen foregår som en integrert del av landsmøtet i Grieghallen, og vil bestå av selskaper og leverandører innen alle deler av dentalbransjen: klinikkinnredning, units, hygieneprodukter, optikk, forbruksartikler, arbeidstøy, IKT, teknisk utstyr, tannimplantater, økonomisystemer, banker, foreninger og mye mer.

Årets utstillere

Alfabetisk rekkefølge (listen oppdateres fortløpende)

Artinorway

TUG logo

Artinorway Gruppen er ledende i Norge innen digitale løsninger både når det kommer til norsk produsert tannteknikk og via formidling av tanntekniske produkter.

Hos oss håndterer erfarne fagfolk alle arbeider som kommer inn, dette sørger for best mulig resultat for deg og dine pasienter.

Vi er et fullservice laboratorium innen tannteknikk, usynlig tannregulering og intraorale skannere som 3Shape, Medit og ArtiScan P2.

www.artinorway.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Best Dental Trading

TUG logo

Best Dental Trading er en avdeling av Fauske Tannteknikk AS, og er basert på mange års erfaring i dentalfaget.

Vi tilbyr et bredt produktspekter av beste kvalitet.

Best Dental Trading er representant og kontraktspartner for en rekke produsenter, og leverandør av munnhygiene produkter og forbruksvarer til tannleger.

Produsent av tanntekniske løsninger. www.bestdental.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Colosseum Tannlege

TUG logo

Colosseum Tannlege er Norges ledende leverandør av tannhelsetjenester, med nesten 40 tannklinikker som alle tilbyr det beste innen tannhelse. Colosseum Tannlege er en del av Colosseum Dental Group. Colosseum Dental Group er Europas ledende tilbyder av tannlegetjenester. Vi er over 320 klinikker i ni land.

www.colosseumklinikken.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Coltene

TUG logo

Coltene er et børsnotert sveitsisk selskap som produserer og formidler kvalitetsprodukter til tannlegebransjen i hele verden.

Coltene hovedfokus er innovasjon, bærekraft og langsiktighet.

www.Coltene.com Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Danske Bank

TUG logo

Som medlem i Den norske tannlegeforening har du tilgang til en av Norges beste bankavtaler i Danske Bank.

Våre rådgivere tar hensyn til din samlede økonomi, slik at vi sammen kan finne de beste løsningene for deg og din praksis. Spar både tid og penger ved å flytte over din tannlegevirksomhet til oss.

www.danskebank.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Dental Direct

TUG logo

Dental Direct AS er din leverandør av forbruksmateriell til tannhelsen, med eget lager i Norge.

Se på våre hjemmeside: www.dental-direct.no Lenke til et annet nettsted. eller ring inn på tlf: 33071500, for våre Nordental tilbud.

Vi ønsker alle en god Nordental.

DentalSpar

TUG logo

DentalSpar tilbyr markedets største sortiment av alt du trenger på klinikken. Dette kombinert med god service og lave priser har gjort oss til en attraktiv leverandør for store og små klinikker over hele landet. Husk at du alltid får minst 20 % rabatt på alle varer når du handler i vår nettbutikk!

www.dentalspar.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Dental Sør

TUG logo

Dental Sør er en totalleverandør av utstyr og tjenester til hele tannhelseteamet, Heka, KaVo og Climo er vår største leverandører og vi tilbyr service om montering i hele Norge. Vi sier 1. klasse, og med det mener vi at all kontakt med kunder, forretningsforbindelser og oss kolleger imellom skal oppleves som en reise på 1. klasse.

www.dentalnet.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Densply Sirona

TUG logo

Som verdens største produsent til tannhelsebransjen, kan Dentsply Sirona tilby produkter og løsninger til alle deler av tannbehandlingen.

Vi har en komplett portefølje basert på innovasjon innenfor profylakse og konserverende behandling, behandlingsstoler og annet utstyr til klinikken, digitale løsninger innenfor CAD/CAM, kjeveortopedi, røntgen, samt spesialprodukter til fagfeltene endodonti og implantologi. Bredden i vårt sortiment gir oss en unik mulighet til å tilrettelegge for en helhetlig tilnærming til behandlingen og en sømløs digital arbeidsflyt, til det beste for behandlingsteamet og pasienten.

EMS

TUG logo

EMS er en verdensledende produsent innen medisinsk-teknisk utstyr og helsefremmende behandling. Med over 800 kvalifiserte medarbeidere jobber vi daglig med å forbedre våre produkter og tjenester ytterligere.

Ved hovedkontoret vårt i Nyon, Sveits og over hele verden er vårt mål absolutt perfeksjon. EMS har vært på det norske markedet i snart 30 år og fra april 2020 åpnet vi eget datterselskap EMS Nordic AS. EMS sitt oppdrag er glade og sunne pasienter, vellykkede klinikker og partnere. GBT gjør det mulig!

www.ems-nordic.no Lenke til et annet nettsted.

Ergo Optikk - vi tar hånd om deg og du tar hånd om dine pasienter!

TUG logo

Ergo Optikk hjelper deg til din beste arbeidsdag gjennom å kunne;
- arbeide uten nakke- og ryggsmerter og se alle detaljer
med Optergos personlig produserte lupebriller og lys,
- sitte i en aktivt og balansert stilling for beste velvære for
din kropp med Sallis sadelstol, og
- dokumentere og kommunisere med Futudents «hands-
off» kamera.

Med vår kunnskap, erfaring og kvalitet er vi unike på det norske markedet.

Ferrule Media AS

TUG logo

Ferrule Media er totalleverandør, og Norges ledende utvikler og av informasjonsprodukter innen tannhelse. God informasjon til pasientene blir stadig viktigere. En informert pasient vil føle seg tryggere i behandlingssituasjonen.

Ferrule Media kan tilby informasjonsprodukter som brukes ved tannlegestolen, på hjemmesiden, samt infoskjerm på venterommet! Nyhet for 2021, er at vi nå også utvikler hjemmesider for tannklinikker!

www.ferrule-media.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Jacobsen Dental AS

TUG logo

Jacobsen Dental AS er totalleverandør av utstyr, service og forbruksvarer til det norske dentalmarkedet. Vårt mål er til enhver tid å tilby våre kunder det aller beste innen dentale produkter og service. Vi skal optimalisere behandlingsrutiner og pasientkommunikasjon for tannlegen og vi arbeider hardt for å møte og overgå våre kunders forventninger.

Jacobsen Dental AS representerer verdens ledende firmaer innen dentalbransjen. Disse firmaene er i ledersjiktet når det gjelder forskning og utvikling. Samtlige av våre produkter følger den anerkjente europeiske standarden, og er derav også CE merket.

www.jacobsen-dental.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Labrida

TUG logo

Labrida har som mål å bli en ledende leverandør av profesjonelle vedlikeholdsinstrumenter for tannimplantater og tenner. Labridas første produkt er Labrida BioClean®, en børste med fibere av kitosan som er resorberbart og biokompatibelt.

Labrida BioClean® brukes av klinikere til vedlikeholdsbehandling og ved kirurgi, for rengjøring av tann - og implantatoverflater. Metoden er skånsom, sikker og vitenskapelig dokumentert. Børsten er innenfor helsemyndighetenes retningslinjer, med ubetydelig frigjøring av aerosoler.

LIC Scadenta

TUG logo

Ledende leverandør av dentale forbruksvarer.

Vi har egen kjeveortopedisk avdeling som leverer det kjeveortopeden har bruk for i sitt daglige arbeid.

LIC Scadenta Tannteknikk importerer tanntekniske arbeider av meget høy kvalitet, til særdeles gunstige priser. Alle arbeider kvalitetssikres av egne høyt kvalifiserte tannteknikere ved vårt laboratorium i Oslo sentrum.

LIC Scadenta tilbyr flere ulike avtale- og rabattordninger, tilpasset den enkeltes handlemønster. Vår jobb er å gjøre din jobb lettere!

Novus Dental

TUG logo

Novus Dental ble etablert i 2015, med fokus på profylakse, regenerasjon og tannteknikk/implantater.

Vi har eget lager i Norge, og kompetente medarbeidere med stor interesse for fagfeltet. Vår filosofi er så enkel som at vi ønsker å tilby produkter av høyeste kvalitet, raskt levert og til gode priser. Samtidig ønsker vi å bidra til kompetanseutviklingen i bransjen, og arrangerer jevnlig kurs med gode foredragsholdere fra inn- og utland.

Odontia

TUG logo

Odontia er et sterkt faglig fellesskap som vokser fort med ambisjoner om å bli Nordens ledende tannhelsemiljø. Vi samler de fremste lokale tannlegene – bygger rundt deres kliniske kompetanse og støtter med fellesfunksjoner slik at hver tannlege, tannpleier og tannhelsesekretær kan konsentrere seg om faget og utvikling til beste for pasientene våre.

www.odontia.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Opus

TUG logo

Opus Dental er Nordens ledende heldekkende administrasjonssystem for private og offentlige tannlegeklinikker. Flere brukere velger Opus Dental enn noe annet tilsvarende system, og vi har mer enn 18,000 brukere på over 4,000 skandinaviske klinikker. Programmet har gjennom 25 år blitt utviklet i nær dialog med våre brukere, som har resultert i det mest brukervennlige og komplette journalsystemet på markedet. I løpet av 2021 vil Opus Dental bli relansert som en skytjeneste – Opus Cloud. Med Opus Cloud vil du kun trenge tilgang til internett og en web-leser.

Se filmen om Opus Cloud Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Oral-B

TUG logo

Oral-B ble grunnlagt av tannleger, og hvert produkt er utviklet i samarbeid med tannleger. Ikke rart at det er verdens ledende merke anbefalt av tannleger.

www.oralb.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Oris Dental

TUG logo

Oris Dental er et av Norges største faglige felleskap med klinikker over hele landet. Våre verdier er mennesker, fag og teknologi – noe vi er stolte over å fokusere på hver eneste dag! Vårt store mål er at tannlegene i størst mulig grad skal kunne fokusere sin tid til pasientene. For å oppnå dette har vi besatt hovedkontoret med engasjerte og kompetente mennesker som støtter opp rundt og hjelper klinikkene våre med alt de har av behov.

Oris Academy skreddersyr kurs og hospiteringer for våre yrkesgrupper. Vi skal bidra til å øke kunnskapen til alle som har ønsker å ta neste steg i det vi kaller kompetansestigen. Man blir aldri utlært – heldigvis!

Oslo Dental AS

- Spesialister på tannlegestoler
- Kvalitet i alle ledd
- Totalleverandør av teknisk tannlegeutstyr
- Rimelige priser
- Service – reparasjoner – datahjelp
- Faglig dyktige medarbeidere med mange års erfaring
- Miljøfyrtårnsertifisert

www.oslodental.com Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Plackers

TUG logo

Plackers utviklet den første patenterte tanntrådbøylen for over 40 år. I dag tilbyr Plackers et bredt utvalg av tanntrådbøyler, tannstikker, mellomromsbørster og refill børstehoder til elektriske tannbørster. Plackers gjør det enkelt for deg å holde dine tenner rene og friske, også der tannbørsten ikke kommer til. Plackers gir deg en effektiv rengjøring for en friskere følelse.

www.plackers.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Plandent

TUG logo

En totalleverandør for hele tannhelseteamet

Plandent markedsfører utstyr og forbruksvarer fra store, anerkjente produsenter, blant annet uniter, røntgen og programvare fra Planmeca, samt IT-tjenester og teknisk service.Lager- og bestillingssystemet PlanOrder frigir verdifull tid og sørger for at man har ferske varer på lager. Alt for en enklere og bedre hverdag på klinikken!

www.plandent.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Proteket

TUG logo

Proteket er ditt komplette kompetansesenter som leverer tannteknikk, veiledning og rådgivning av høyeste kvalitet. Vi er din diskusjonspartner for å finne den beste løsningen for din pasient, innen kasus-, material- og løsningsvalg. Vi holder kurs og faglige forum om det aller nyeste innen fremtidens produksjon av tannteknikk. Proteket har avdelinger i Oslo, Tønsberg, Bergen, Trondheim og Bodø.

www.proteket.no Lenke til et annet nettsted.

Saga Ringerike - Alt på samme sted

TUG logo

Saga Ringerike består av seks firmaer som er samlokalisert på Hønefoss. Konseptet vårt er "one stop shopping" hvor alle behov innenfor økonomi, lønn og HR betjenes av oss.

Saga Regnskap Hønefoss AS, kan tannleger og har systemer som forenkler. Saga Consult AS, verdivurdering, kjøp og salg av bedrifterSaga BHT AS, bedriftshelsetjeneste som dekker din bedrifts behov og Tudu AS, internkontroll, HMS og HR gjort enkelt

www.sagaringerike.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sensodyne

TUG logo

GSK Consumer Healthcare Norge har et bredt utvalg av spesialiserte produkter innenfor oral helse. Våre varemerker er blant annet Sensodyne (spesialisttannkrem mot ising i tennene), Pro-emalj, Corsodyl, Corsodaily og Corega.

I februar 2021 lanserte vi nyheten parodontax Ultra clean tannkrem og i september kommer parodontax Extra fresh. parodontax hjelper til med å stoppe og forebygge blødende tannkjøtt ved kontinuerlig bruk 2 x daglig. Hjelp pasientene dine med å beholde et friskt tannkjøtt og stoppe utviklingen mot gingivit!

Storebrand

TUG logo

Som medlem i Tannlegeforeningen får du Storebrands beste priser på forsikring, nærmere bestemt 27 % lavere pris enn for en ordinær kunde! I tillegg har du 10 % nettrabatt på private skadeforsikringer du ikke har fra før.

Foreningen har videre fremforhandlet et konkurransedyktig tilbud på pensjon for selvstendig næringsdrive. Ved opprettelse av en pensjonsavtale kan du oppnå skattefordeler og reduserte administrasjons- og forvaltningskostnader.

www.storebrand.no/tannlegeforeningen Lenke til et annet nettsted.

Straumann

TUG logo

Straumann Group er grunnlagt på en lang tradisjon med legendarisk sveitsisk innovasjon og presisjon.

Med hovedkontor i Basel, Sveits, er Straumann både forsker, utvikler og leverandør av tannimplantater, instrumenter, biomaterialer, CADCAM-protetikk, digitalt utstyr, programvare og usynlig tannregulering. Med lidenskap og en forpliktelse for kompromissløs kvalitet, gjør vi premium tannhelsetjenester tilgjengelig for både pasienter og kunder over hele verden.

www.straumann.no Lenke til et annet nettsted.

Sunstar GUM - En tannkjøttspesialist du kan stole på

TUG logo

GUM® lanserte sine første produkter i Sverige tilbake på 1970-tallet og har siden utvidet sitt utvalg fra tannbørster til et bredt spekter av produkter for forebyggende oral og tannpleie. I dag har GUM® et bredt spekter av tannkrem, tannbørster, produkter for interdental rengjøring, tanntråd og munnvann som kan hjelpe deg med daglig munnhygiene eller for ulike typer munn- og tannproblemer. Våre produkter er tilgjengelige på alle apotek og online.

www.professional.sunstargum.com Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Tannhelse Uten Grenser

TUG logo

Tannhelse Uten Grenser er en nøytral og uavhengig hjelpeorganisasjon som arbeider for å fremme oral helse i land der det finnes dårlig tannhelsetilbud. Vi hjelper pasienter uavhengig av deres politiske, etniske og religiøse tilhørighet.

Vi har både nasjonale og internasjonale prosjekter og har som et mål om å ha prosjekter i alle verdensdeler.

Les mer om vårt arbeid på www.tannhelseutengrenser.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Tannhelsesekretærenes Forbund i Parat

TUG logo

ThsF er den eneste yrkesorganisasjonen kun for tannhelsesekretærer og assistenter.

Vi arbeider bl.a. for å ivareta medlemmenes yrkes- og utdanningsmessige interesser,

samt yrkesgruppens lønns- og arbeidsvilkår.

Lurer du på hva vi kan tilby?
Velkommen til vår stand nr B30!

Tannlegenes Gjensidige Sykeavbruddskasse

TUG logo

Tannlegenes Gjensidige Sykeavbruddskasse er et forsikringsselskap for medlemmer av Den norske tannlegeforening. Forsikringen gir dekning av utgifter til drift av tannhelsevirksomheten ved sykmeldingsgrad på 50 prosent eller høyere som følge av tannleges sykdom eller skade. Sykeavbruddskassen er et gjensidig skadeforsikringsselskap eiet av medlemmene.

www.sykeavbruddskassen.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Tannlegeregnskap

TUG logo

Tannlegeregnskap er et autorisert regnskapsbyrå og konsulentfirma som er lokalisert i Kristiansund. Vi er spesialisert innen regnskap og rådgivning for virksomheter innen tannlegebransjen. Vi ble i 2021 en del av Azets. Azets investerer kraftig i ny teknologi og er en bransjeledende aktør innenfor automatisering, digitalisering og skybaserte løsninger.

www.tannlegeregnskap.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Technomedics

TUG logo

Satsingsområdet til Technomedics har alltid vært innovative kvalitetsprodukter – noe utenom det vanlige.

Vi er jevnlig i dialog med spesialister for å avdekke behov og ønsker, og for å forsikre oss om at produktene fra våre leverandører er av ypperste kvalitet. Kom innom standen vår for å oppleve noe nytt og spennende!

www.technomedics.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

TePe

TUG logo

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag grundat 1965. Sortimentet av mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor är framtaget i samarbete med tandvårdsexpertis med syfte att främja en god munhälsa. All design, utveckling och produktion bedrivs vid huvudkontoret i Malmö, Sverige. Dotterbolag i åtta länder och distributörer i över 80 länder marknadsför produkterna, som huvudsakligen säljs via tandvård, apotek och dagligvaruhandel.

www.tepe.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

TrinnVis

TUG logo

Systemet som gjør det enklere å drive tannlegepraksis. Med ferdige forslag til dokumenter for blant annet ledelse, HMS og smittevern hjelper TrinnVis deg å overholde myndighetenes krav og regelverk. Nyttige verktøy for oppfølging av ansatte, registrering av utstyr og fordeling av ansvar forenkler administrasjonen. TrinnVis er utviklet i samarbeid med NTF og brukes i dag av 1200 norske helsevirksomheter.

Unident - Vi utvikler tannklinikken

TUG logo

Vårt mål er å gjøre deg klar for fremtiden ved å skape en banebrytende tannhelse, tilby innovative produkter og nytt arbeidssett som forbedrer tannhelsen for alle.

Vi hjelper deg med å koble sammen den nye digitale teknikken med dine daglige utfordringer. Du skal gjøre det du er best på – det skal vi også!

www.unident.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Zeiss

TUG logo

ZEISS er et internasjonalt, ledende teknologiselskap innen optikk og optoelektronisk industri. ZEISS skaper teknologisk fremgang og utvider gjennom sine løsninger horisonten innen optikk-verdenen og assosierte områder.

Innen tannpleie tilbyr ZEISS avanserte mikroskop og medisinske luper. Dental mikroskop gjør detaljer og fin struktur tydelig synlig. Det gjør at du bedre kan visualisere områdene som er av interesse, og gi pasientene dine undersøkelser og behandlinger av høy kvalitet.

www.zeiss.com Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Mer informasjon?

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon om Nordental kan du ta kontakt med

Katrin Andersen (NPG)
Tel: +47 93 44 52 72 | katrin@npg.no