Årsmøtekurset 2022

Caption (Endret i innstillinger og ikke glem alt tekst)

Årsmøtekurset 2022 ble avholdt 29.-30.september på Steinkjer. På kurset møtte 25 ivrige medlemmer og et solid korps med utstillere.

Kurset ble i år lagt til Steinkjer, da Stiklestad var opptatt. Grand Hotell Steinkjer stilte med flotte fasiliteter, og vi stilte med gode forelesere. John Einar Dahl fra NIOM holdt et solid foredrag om bleking av vitale og rotfylte tenner. Han snakket om årsaker til misfarging, når man skal bleke, hvor lenge bleking vil vare og litt om bivirkninger. Han fikk snakket om fremtidens odontologiske materialer, hvorfor dagens materialer svikter, hvordan regelverk kan være en hemsko og veien mot det ideelle materialet. Dahl lyste erfaring og svarte trygt og godt på spørsmål fra deltakerne.

Torsdag kveld var det felles middag i restauranten på Grand Hotell. Før desserten kom på bordet, gikk Tor Martin Nordtømme på "scenen" og holdt et rivende foredrag om svensk kongehistorie og ikke minst Armfeldts felttog gjennom Trøndelag på 1700-tallet, som endte i tragedie for svenskene på vegen hjem over Tydalsfjellene.

Fredag morgen ble startet med årsmøte i Nord-Trøndelag Tannlegeforening, med i underkant av 20 fremmøtte. Se referat i neste utgave av Speilet Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu., Nord-Trøndelag Tannlegeforenings medlemsblad.

Etter årsmøtet entret Elke Seitz, spesialist i oral protetikk ved Stjørdal Tannklinikk. Hun hadde et lærerikt og klinisk rettet foredrag rundt temaet bondet protetikk. Hun var blant annet inne på ulike bondingsystemer, sementer, endokroner, resinsementerte broer, dentale materialer og wax-up.

Vi takker for oppmøtet, og ønsker velkommen tilbake neste år!

Neste kurs i regi av NTTF vil bli TSE Modul 8: Spesielle kliniske utfordringer.

Kurset avholdes vinteren 2023. Les mer HER

Sist oppdatert: 21. november 2022