Ord fra lederen

Teksten er hentet fra HTF-Info nr 2/2020

Jeg fortsetter trenden som jeg har gjort i det siste halvt året og begynner med å oppfordre alle til å følge rådene fra HDIR og FH. Pass også på å ikke overdrive med tiltakene, lage unødvendig
kø og utsette viktig tannlegebehandling. Det kommer lokale utbrudd av Covid her eller der
i innlandet men generelt står vi fortsatt veldig bra til med tanke på den epidemiologiske situasjonen.

Hovedmålet for HTF er å fortsette kursaktivitetene slik at medlemmene får mer kunnskap samt at krav på obligatoriske kurstimer blir lettere å få. I denne tiden er dette krevende og vi står over å arrangere noen kurs.

Det er mange forskjellige kurs og webinarer på nett som kan følges. Jeg anbefaler først og
fremst TANK kursene i regi av tannlegeforeningen.

Landsmøte blir også arrangert online med mange foredrag og det blir spennende å se hvordan
dette fungerer.

Jeg må innrømme at jeg var veldig ambisiøs med tanke på at jeg kunne delta på mye og få kunnskap nesten gratis når jeg får tid. Realiteten viste at å opparbeidet etterslep etter mars og april tar mye tid, og å delta på nettkurset uten å treffe andre er langt fra det samme.

HTF styre gikk gjennom vedtektene og reviderte dem. Vedtektene må vedtas på generalforsamling i 2020 og vi forsøker å få generalforsamling den 6. november. Dere får invitasjon i god tid med detaljer om hvor og hvordan dette eventuelt vil avholdes.

Etter mange år som nestleder og leder går jeg av styret i år. Jeg utnytter sjansen og takker for tilliten og støtten jeg fikk fra dere.

HTF leder
Petar Ninkov