Formannen har ordet, november 2021

Avtroppende formann BTF, Eirik Torjuul Halvorsen

Kjære kollega

Hvilken fantastisk opplevelse det var med Landsmøtet i Grieghallen! Et fyldig faglig program med gode forelesere fra det norske fagmiljøet, og med Bergen særdeles godt representert. Sjeldent har man sett så mange glade og fornøyde fjes på et Landsmøte. Vi var selvfølgelig ekstra glade for å kunne møtes igjen etter lang tids pause fra fysiske kurs. Det sosiale programmet utarbeidet av den lokale landsmøtekomiteen stod til toppkarakter. En stor takk til alle i komiteen som bidro til å gjøre dette til tidenes Landsmøte!

Forrige medlemsmøte må også sies ble en suksess. En fullsatt sal fikk en inspirerende introduksjon til søvnapné og apnéskinner, diskusjon rundt sakene til representantskapet avrundet med offisiell åpning av vårt nyoppussede medlemslokale. Middagene etter medlemsmøtene har i flere år dessverre hatt en noe laber oppslutning. Det er på høy tid med en endring. Noe enkel fingermat og litt godt i glasset ble godt tatt imot, så dette konseptet vil vi kjøre på de neste medlemsmøtene. Det vil som før bli påmelding til den sosiale biten mot et lite beløp for å dekke utgiftene.

Jeg har valgt å ikke ta gjenvalg ved årets generalforsamling, så min tid som formann er snart omme. Det har vært en spennende og tidvis krevende periode. I tillegg til de vanlige oppgavene har vi hatt Covid-håndtering, oppgradering av MV12, og sist, men ikke minst Landsmøtet. Definitivt mitt høydepunkt som formann å få den store gleden av å ønske en fullsatt Grieghallen velkommen til kurs og festligheter i Bergen.

Jeg har vært så heldig å jobbe med styremedlemmer med ulike bakgrunner, interesser og ideer. Dette har gitt mange gode diskusjoner som har vært berikende for meg, og forhåpentligvis for resten av styret. Til tross for ulikhetene føler jeg at vi alle har samme mål og har trukket i samme retning. Takk til alle tillitsvalgte i de mange komiteer jeg har jobbet sammen med. Dedikerte kolleger som tar seg fri fra jobb og ofrer fritid i beste BTF-ånd! Takk også for alle innspill fra dere medlemmer. Det er dere vi jobber for, så det er viktig at vi får feedback.

Som mange av dere sikkert har fått med seg så har styret innstilt kollega Trond Grindheim som æresmedlem. I vedtektene heter det at æresmedlemmer kan utnevnes enhver som har gjort en særlig fortjenestefull innsats for foreningen eller dens formål. Trond har hatt flere og lange perioder som tillitsvalgt både i BTF og NTF sentralt. Han er en inkluderende kollega med et bredt bekjentskap på tvers av generasjoner i foreningen. Med sin lune humor har han skapt en god stemning på medlemsmøter, så vel som ordfører for NTFs Representantskap. Det er generalforsamlingen sitt mandat å utnevne æresmedlemmer. Jeg håper derfor på generalforsamlingens tilslutning til å hedre Trond sin innsats for BTF.

Valgkomiteen har innstilt Sindre Hauge Larsen som ny formann. Sindre har lang fartstid i styret, både som infosekretær og sekretær. Jeg kjenner Sindre som en særdeles ryddig og pliktoppfyllende kollega som jobber systematisk. BTF vil være i de beste hender med Sindre som formann.

Takk for meg for i denne omgang!

Eirik Torjuul Halvorsen

Formann BTF