Tannhelsetjenesten omfattes ikke av nedstengningen som følge av mutert virus i Nordre Follo og nabokommunene

Helsedirektoratet har meddelt NTF at tannhelsetjenesten ikke omfattes av nedstengningen som følge av situasjonen med mutert virus i Nordre Follo og nabokommunene. Virksomhetene må gjøre sine egne vurderinger og tilpasse aktiviteten i tråd med myndighetenes bestemmelser og anbefalinger. Vi oppfordrer alle berørte til å følge med på informasjon fra myndighetene samt følge med på kommunens hjemmesider for oppdatert informasjon. NTF er i kontakt med Helsedirektoratet, følger situasjonen nøye og vil videreformidle informasjon som er relevant for tannhelsetjenesten.

Lukk melding

Lukk melding

Særavtalen prolongert

Sentral forbundsvis særavtale (SFS 2304), vanligvis kalt Særavtalen, er prolongert.

Avtalen regulerer arbeidstid og økt klinisk virksomhet.

10. desember reforhandlet KS og NTF avtalen, hvor partene ble enige om en prolongering. I den prolongerte avtalen beholder tannlegene 36 timers uken.

Protokoll over forhandlingene og selve avtalen finner du på siden om tariffavtalene under Jus og arbeidsliv

Sist oppdatert: 14. desember 2020