Den nye avtalen med Handelsbanken har trådt i kraft

Einar Espolin Jonson (administrerende direktør i Akademikerne Pluss), Morten H. Rolstad (generalsekretær NTF) og Christian Dahl (viseadministrerende direktør for Handelsbanken)

En ny bankavtale mellom Akademikerne Pluss og Handelsbanken ble lansert 1. januar for 108.000 medlemmer i ti akademikerforeninger, inkludert Tannlegeforeningen. Avtalen med Danske Bank avløses derved av en ny og enda bedre avtale med Handelsbanken. Det er ventet stor pågang i oppstarten, og vi anbefaler våre medlemmer å avvente bankbytte dersom det ikke haster.

Fra 1. januar er det Handelsbanken NTFs medlemmer kan kontakte for å tilgang på den fremforhandlede fordelsavtalen, også kalt Akademikeravtalen. Ingen kundeforhold blir flyttet til Handelsbanken automatisk, og du må selv kontakte banken for å få tilgang til banktjenestene.

- Vi ønsker med denne avtalen å kombinere svært gode betingelser med kundeservice i toppklassen, sier Einar Espolin Johnson, administrerende direktør i Akademikerne Pluss, som er stolt over å introdusere Handelsbanken som partner, og er trygg på at medlemmene blir fornøyde.

Avtalen med Handelsbanken sikrer konkurransedyktige betingelser for NTFs medlemmer for flere år fremover, prisvinnende kundeservice og personlig rådgivning. I løpet av 2024 vil det også komme nye digitale løsninger.

På topp i kundetilfredshet
Handelsbanken er Norges fjerde største bank med 38 bankkontorer rundt om i landet, og har i årevis ligget i toppen av målinger av kundetilfredshet. I EPSI Ratings årlige måling av kundetilfredshet blant norske bankkunder ble Handelsbanken nummer en i bedriftsmarkedet og nummer to i privatmarkedet.

Handelsbanken er ifølge kundene nummer en på kvalitet på rådgivning, og er den enkleste banken å komme i kontakt med. Man kan likevel risikere at tilbudet blir så populært at det kan oppstå venting de første månedene, spesielt ved søknader om lån. Har du ikke hastverk, kan det derfor være lurt å vente til den største pågangen har gitt seg før du flytter lånet ditt. Om det haster med å få på plass for eksempel boliglån, kan du selvfølgelig kontakte banken for å få hjelp.

Les mer om tilbudet og etabler kundeforhold på handelsbanken.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Se også egen side med spørsmål og svar om overgang til ny bankavtale 1.1.2024

EPSI Rating har undersøkt kundetilfredsheten blant norske bankkunder. Handelsbanken kommer høyt ut. Illustrasjon: EPSI Rating

Om Akademikerne Pluss:
Akademikerne Pluss bidrar til å gjøre medlemskap i de ti tilknyttede foreningene lønnsomt ved å forhandle fram gunstige avtaler som gir store besparelser. Primært er tilbudene derfor innenfor de områdene som veier tungt i lommeboken, som bank, forsikring, pensjonssparing, fondssparing, juridisk rådgivning og bilkjøp.

Akedemikerne Pluss forhandler medlemsfordeler på vegne av Den norske legeforening, Den norske tannlegeforening, Norsk psykologforening, Den norske veterinærforening, Samfunnsviterne, Norsk Lektorlag, Samfunnsøkonomene, Naturviterne, Arkitektenes fagforbund og Krigsskoleutdannede offiserers landsforening

For mer informasjon se www.akademikernepluss.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 2. januar 2024