Tannlegeforeningen bytter fra Danske Bank til Handelsbanken

Einar Espolin Jonson (administrerende direktør i Akademikerne Pluss), Morten H. Rolstad (generalsekretær NTF) og Christian Dahl (viseadministrerende direktør for Handelsbanken)

Avtalen med Handelsbanken er inngått gjennom samarbeidet med Akademikerne Pluss, som forhandler medlemsfordeler på vegne av Tannlegeforeningen og 9 andre foreninger i Akademikerne. Skiftet skjer etter en lengre periode med sondering, anbud og forhandlinger for å finne det beste banktilbudet til foreningene tilknyttet Akademikerne Pluss.

Handelsbanken inn
Avgjørelsen falt på Handelsbanken som følge av at banken sikrer et fremtidsrettet og konkurransedyktig tilbud mht. pris og kundeservice til markedets mest attraktive kundegruppe, medlemmene i nevnte foreninger. Fra før har banken svært fornøyde kunder. Fra årsskiftet blir det enda bedre, med kraftig forbedrede digitale løsninger hvor det meste er automatisert. I tillegg får medlemmer tilgang til navngitt personlig rådgiver. I sum blir dette en helt ny bankopplevelse.

- Handelsbanken leverte det beste tilbudet, og en lang forhandlingsprosess er nå avsluttet. Det viktigste er at våre medlemmer sikres et godt banktilbud uten å måtte forhandle selv - det har samarbeidet med Akademikerne Pluss nå sørget for, sier generalsekretær i NTF Morten Harry Rolstad.

Avtalen trer i kraft 1. januar 2024. Den eksisterende bankavtalen og tilhørende medlemsfordeler hos Danske Bank vil fortsette å gjelde som før frem til og med 31. desember 2023, uavhengig av forrige ukes nyheter om at Danske Bank trekker seg fra personmarkedet.

De konkrete rentesatsene og mer informasjon blir tilgjengelig nærmere denne datoen.

Hva skjer nå?
Medlemmer som er i Handelsbanken i dag, behøver ikke å gjøre noe på nåværende tidspunkt, men vil få muligheten til å skru på medlemsfordeler når avtalen er aktiv. Medlemmer med et aktivt kundeforhold i Danske Bank trenger heller ikke å gjøre noe på nåværende tidspunkt, da avtalen med Danske Bank løper frem til avtalen med Handelsbanken trer i kraft. Mer informasjon om bankbyttet og hvordan du som medlem kan benytte det nye tilbudet kommer når ikrafttredelsen av avtalen nærmer seg.

Les mer om bakbyttet, og få svar på ofte stilte spørsmål på www.akademikernepluss.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Fra venstre Ole Tunold (Psykologforeningen), Christian Dahl (Handelsbanken), Siri Skumlien (Legeforeningen), Per Christian Opsahl (Arkitektenes Fagforbund AFAG), Camilla Hansen Steinum (Styreleder i Akademikerne Pluss), Einar Espolin Johnson (Akademikerne Pluss), Merete Skaug (Naturviterne), Gunn Elisabeth Myhren (Samfunnsviterne), Morten Rolstad (Tannlegeforeningen), Helga Bull (Samfunnsøkonomene), Marie Modal (Veterinærforeningen) og Nina Sandborg (Norsk Lektorlag)

Sist oppdatert: 14. juni 2023