NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Thu, 26 Apr 2018 10:57:04 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Oppfølgingsmøte Grefsenerklæringen mot vold mot barn /Profesjon-og-fag/Oppflgingsmte-Grefsenerklringen-mot-vold-mot-barn.aspxI fjor signerte alle landets helsetopper "Grefsenerklæringen mot vold mot barn". Torsdag 26. april inviterte Barneombudet og Helsedirektoratet til oppfølgingsmøte hvor de ulike aktørene fortalte hvilke tiltak som er iverksatt og hva som gjenstår i arbeidet. 26.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7509 Kurskatalog sommer/høst 2018 er klar! /kurs-og-utdanning/Kurskatalog-vintervr-2018-er-p-vei.aspxEtterutdanningskatalogen for sommer/høst 2018 er nå publisert under "Kurs og utdanning". Nytt av året er at kurskatalogen KUN publiseres digitalt, og altså ikke kommer med mai-nummeret av Tidende. 25.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7173 Tannlegeforeningen på innspillsmøte hos Blankholmutvalget /profesjon-og-fag/Tannlegeforeningen-p-innspillsmte-hos-Blankholmutvalget.aspx18.april var Tannlegeforeningen på innspillsmøte hos Blankholmutvalget, det regjeringsoppnevnte utvalget som skal se på prioriteringer i det kommunale helse- og omsorgstilbudet i kommunen og tannhelsetjenesten. 18.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7489 Folket har stor tillit til tannlegenes faglig dyktighet /Profesjon-og-fag/Helsemyndigheter/Folket-har-stor-tillit-til-tannlegenes-faglig-dyktighet.aspxOver 90% av befolkningen har tillit til at tannleger i Norge er faglig kvalifiserte til å gi den behandlingen man har behov for. Faglig dyktighet er også det flest legger vekt på ved valg av tannlege. Dette viser resultatene fra årets Helsepolitiske barometer. 12.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7485 Følg lønnsforhandlingene 2018 /jus-og-arbeidsforhold/offentlig-sektor/forhandlinger/Alle-tariffomrder-i-gang-med-lnnsforhandlinger.aspxI dag gikk startskuddet for årets lønnsforhandlinger da forhandlingene i staten åpnet. Følg utviklingen i forhandlingene her. 05.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6981 Nye avtaler med Norsk Helsenett /Profesjon-og-fag/Nye-avtaler-med-Norsk-Helsenett.aspxGrunnet EUs nye personvernforordning (GDPR) som trer i kraft i Norge 25. mai vil Norsk Helsenett (NHN) sende ut informasjon om ny databehandleravtale til alle kundene sine, inkludert medlemmer av Tannlegeforeningen. Avtalene kan signeres digitalt. 05.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7475 ​Arbeidskurs - Den enkle kronen /kurs-og-utdanning/Arbeidskurs-Den-enkle-kronen--Kanskje-ikke-s-enkel-som-du-kunne-nske.aspxFerdighetstrening i preparering, avtrykkstagning og sementering. Kurset holdes på Ferdighetssenteret ved UiO der det nyeste undervisningstekniske utstyret er tilgjengelig for kursdeltagerne. 03.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7451 Utvidet frist for lav påmeldingsavgift for årets Midnattssolsymposium! /kurs-og-utdanning/Husk-frist-for-lav-pmeldingsavgift-for-rets-Midnattssolsymposium.aspxFristen for påmelding til lav avgift gikk ut 2. april, men på grunn av påsken har vi besluttet å utvide fristen til 13. april. Påmeldingen har likevel åpnet for ikke-medlemmer. Benytt deg av sjansen til å sikre deg plass til redusert pris nå! 03.04.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6960 Nye regler for personvern – GDPR for tannlegevirksomheter /Profesjon-og-fag/Nye-regler-for-personvern--GDPR-for-tannlegevirksomheter.aspx25.mai 2018 implementeres den nye personvernforordningen The General Data Protection Regulation (GDPR). Det betyr at vi får nye regler for personvern i Norge. Det nye regelverket gir virksomheter nye plikter og enkeltpersoner nye rettigheter. 23.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7454 Bli med og marker håndhygienedagen 5. mai! /folkehelse/Bli-med-og-marker-hndhygienedagen-5-mai.aspxSammen med landets fire regionale kompetansesentre for smittevern og representanter fra kommunehelsetjeneste, inviterer Folkehelseinstituttet også i år til en felles markering av håndhygienedagen. 23.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7446 NYTT - Årsrapport 2017 /organisasjonen/NYTT--rsrapport-2017.aspxFor første gang har vi laget et lettleselig, visuelt sammendrag for året som gikk. I vår nylansering Årsrapport 2017 finner du en enkel oversikt over medlems- og etterutdanningstall, nyttig informasjon og høydepunkter for hva NTF og NTFs ulike organer jobbet med i løpet av året. 15.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7442 Ny veileder - Tannhelsetjenesten i nye regioner /Jus-og-arbeidsliv/Offentlig-sektor/Ny-veileder--Tannhelsetjenesten-i-nye-regioner.aspxRegionreformen vil for ansatte og tillitsvalgte kunne bli en krevende omstillingsprosess. NTF har derfor laget en veileder til foreningens tillitsvalgte og medlemmer med en oversikt over prosessen. 15.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7434 Slag og munnhelse - Verdens Munnhelsedag 2018 /folkehelse/Slag-og-munnhelse--Verdens-Munnhelsedag-2018.aspx20. mars markerer vi Verdens munnhelsedag. I år er fokuset på oppfølgingen av munnhelse hos slagpasienter. Markeringen skjer i samarbeid med Landsforeningen for slagrammede (LFS). 13.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7426 Nytt kurs: Quick & Dirty kurs i bruk av legemidler i tannlegepraksis /kurs-og-utdanning/Nytt-kurs-Quick--Dirty-kurs-i-bruk-av-legemidler-i-tannlegepraksis.aspxNasjonale retningslinjer for legemiddelbruk samt hva som er allment akseptert av norske fagmiljøer kan være svært annerledes for tannleger som har sin tannlegeutdannelse i land utenfor Norge. 09.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7423 Pensjonsforhandlingene i offentlig sektor avsluttet /Profesjon-og-fag/Pensjonsforhandlingene-i-offentlig-sektor-avsluttet.aspxAkademikerne har etter lange forhandlinger valgt å ta forslaget til ny offentlig tjenestepensjon til videre behandling i organisasjonen. 03.03.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7410 Seier for pasientene – Høie snur om punkt 14 /Profesjon-og-fag/Seier-for-pasientene--Hie-snur-om-punkt-14.aspxEtter press fra NTF og fagmiljøene snur nå statsråd Bent Høie og går tilbake på flere av endringene i det gule heftet – «Regelverk og takster vedrørende stønad til dekning av utgifter til tannbehandling for 2018 19.02.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7384 Påmeldingen til NTFs Midnattssolsymposium har åpnet! /kurs-og-utdanning/Midnattsolsymposiet/Pmeldingen-til-Midnattssolsymposium-har-pnet.aspxNTF inviterer på nytt til to hele dager med symposium i Tromsø mens midnattssolen er på sitt høyeste! Vi tilbyr et spennende og innholdsrikt program med noen nye og en del kjente foredragsholdere. 16.02.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6890 Høyt utdannede kan tape på ny pensjonsordning i det offentlige /Jus-og-arbeidsliv/Offentlig-sektor/Hyt-utdannede-kan-tape-p-ny-pensjonsordning-i-det-offentlige-.aspxEn fersk rapport fra Actecan viser at høyt utdannede kan tape på den nye pensjonsordningen i det offentlige. Akademikerne varsler kamp mot regjeringen i forhandlingene som starter i dag. 07.02.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7371 Odontologistudentene bruker mest tid på studiene /medlem/For-studenter/Odontologistudentene-bruker-mest-tid-p-studiene.aspxResultatene fra den nasjonale studentundersøkelsen Studiebarometeret viser at det er odontologistudentene som bruker mest tid på studiene av alle i undersøkelsen. 06.02.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7366 Nå avgjøres pensjonen for ansatte i offentlig sektor /Jus-og-arbeidsliv/Offentlig-sektor/N-avgjres-pensjonen-for-ansatte-i-offentlig-sektor.aspxEn viktig grunn til at offentlig sektor er en attraktiv arbeidsplass, har vært en god, trygg pensjonsordning. Om noen få dager starter forhandlingene om den fremtidige pensjonsordningen til de offentlig ansatte. 01.02.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7352