NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Fri, 22 Feb 2019 07:55:51 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Påmeldingen til NTFs Midnattssolsymposium har åpnet! /kurs-og-utdanning/Midnattsolsymposiet/Pmeldingen-til-Midnattssolsymposium-har-pnet.aspxNTF ønsker velkommen til to spennende faglige dager i Tromsø. Temaet er estetikk, kvalitet og etikk. Fagprogram sendes ut med Tidende nr 2/2019, og påmeldingen har nå åpnet. 14.02.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6890 NTF bidrar i arbeidet med revisjon av sukkeravgiften /Profesjon-og-fag/Helsemyndigheter/NTF-bidrar-i-arbeidet-med-revisjon-av-sukkeravgiften.aspxRegjeringen har satt ned et utvalg som skal vurdere særavgiftene på sjokolade- og sukkervarer og alkoholfrie drikkevarer. Som en støtte for utvalget er det etablert en helse- og ernæringsfaglig referansegruppe, hvor NTF er representert. 12.02.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7820 Ikke reservasjonsrett på legelisten.no /jus-og-arbeidsliv/Ikke-reservasjonsrett-p-legelistenno.aspxPå nettstedet legelisten.no kan pasienter legge inn anonyme vurderinger av leger og tannleger. I 2017 påla Datatilsynet nettstedet å la helsepersonell kunne reservere seg mot slike vurderinger, men vedtaket ble anket til Personvernnemnda. Legelisten.no vant frem med sin klage, og resultatet er at man ikke kan reservere seg fra å bli vurdert på legelisten.no. 11.02.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7819 Undersøkelse om antibiotikabruk blant europeisk helsepersonell /profesjon-og-fag/Underskelse-om-antibiotikabruk-blant-europeisk-helsepersonell.aspxBli med på ny undersøkelse om europeiske helsepersonells kunnskap og oppfatninger om antibiotikabruk og antibiotikaresistens. 10.02.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7817 Oppdatert kurs for tannleger om trygdestønad /kurs-og-utdanning/Oppdatert-kurs-for-tannleger-om-trygdestnad-.aspxRundskrivet om regelverk og takster vedrørende stønad til dekning av utgifter til tannbehandling (det gule heftet) har blitt revidert for 2019. Vi har innarbeidet disse endringene i vårt nettbaserte kurs om trygdestønad, og det nye, oppdaterte kurset ligger nå tilgjengelig på NTFs nettsider. 08.02.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7818 Utvidet påmeldingsfrist for NTFs utenlandskurs 2019! /Kurs-og-utdanning/Utenlandskurs/Husk-pmeldingsfrist-for-NTFs-utenlandskurs-2019.aspxNTFs utenlandskurs arrangeres i år i Funchal på blomsterøya Madeira. Påmeldingsfristen for kurset er nå utvidet til 28. februar 2019. Benytt deg av anledningen til faglig påfyll fra to av Norges flinkeste klinikere og forelesere, i en hyggelig atmosfære med trivelige kolleger! 07.02.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7788 ​Arbeidskurs i endodonti - modul 1 og 2 /kurs-og-utdanning/Arbeidskurs-i-endodonti--modul-1-og-2.aspxVåren 2019 arrangerer NTF to runder med to ulike moduler av det attraktive arbeidskurset i endodonti. Meld deg på nå for å sikre deg plass! 23.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7815 Regjeringsplattformen: Mange gode tiltak for norske tannleger /Profesjon-og-fag/Regjeringsplattformen-Mange-gode-punkter-for-norske-tannleger.aspxDen nye regjeringsplattformen inneholder flere gode tiltak for norske tannleger, spesielt er det en del interessante tiltak for selvstendig næringsdrivende. 18.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7811 Husk frist for lav påmeldingsavgift NTFs symposium /kurs-og-utdanning/Husk-frist-for-lav-pmeldingsavgift-NTFs-symposium.aspx4. februar åpnes påmeldingen til NTFs symposium for ikke-medlemmer. Tema for årets symposium er "Den akutte pasienten". Meld deg på i dag for å sikre deg lav påmeldingsavgift. 18.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7810 Tidende har fått ny layout /Organisasjonen/Tidende/Tidende-har-ftt-ny-layout.aspx​Tidendes første 2019 utgave er på vei i posten. Med nytt utseende! 17.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7809 Danske bank setter ned renten for Akademiker-kunder /medlem/fordeler/Danske-bank-setter-ned-renten-for-Akademikerkunder.aspxTil tross for at flere banker hever rentene, gikk Danske Bank ut i begynnelsen av januar med gladmelding til alle Akademiker-kunder: de setter ned renten på boliglån med fire basispunkter til 1,95 prosent. 15.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7808 Påmeldingen til Midt-Norgemøtet har åpnet! /Sor-Trondelag/Pmeldingen-til-MidtNorgemtet-har-pnet2.aspxVelkommen til det 29. Midt-Norgemøtet i Trondheim 28.–29. mars 2019 på Clarion Hotel & Congress Trondheim! 09.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7802 ​Husk tilskuddsplikten til NPE /Profesjon-og-fag/Klageordning/Husk-tilskuddsplikten-til-NPE1.aspxAlle privatpraktiserende tannleger skal betale tilskudd til NPE. For 2019 er det frist for registrering 1. februar. Oppføringen fornyes automatisk, så hvis du ikke har noen endringer i helsepersonellgrupper, årsverk eller kontaktopplysninger, behøver du ikke registrere på nytt. 07.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7321 Meld deg på NTFs symposium - i ny drakt og for hele tannhelseteamet! /kurs-og-utdanning/Meld-deg-p-NTFs-symposium--i-ny-drakt-og-for-hele-tannhelseteamet.aspxHolmenkollsymposiet har vokst, og kommer nå i ny drakt, på nytt hotell. Nytt av året er også at vi har utarbeidet en egen parallell for tannhelsesekretærer og assistenter på symposiet. 03.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7798 Gjennomgang av endringer i det gule heftet for 2019 /Profesjon-og-fag/Gjennomgang-av-endringer-i-det-gule-heftet-2019.aspxNTF har gjennomgått endringene i det gule heftet for 2019. 01.01.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7797 Godt nytt år! /Profesjon-og-fag/Godt-nytt-r1.aspxNTF ønsker alle medlemmer, venner og samarbeidspartnere et riktig godt, nytt år! Vi gleder oss til fortsatt godt samarbeid i 2019! 31.12.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7792 God jul! /organisasjonen/God-jul.aspxJulehilsen fra presidenten, og informasjon om våre åpningstider i julen. 21.12.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7793 Gult hefte for 2019 er kommet! /Profesjon-og-fag/Gult-hefte-for-2019-er-publisert.aspxRegelverk og takster vedrørende stønad til dekning av utgifter til tannbehandling for 2019 (også kalt "Gult hefte") er publisert. 19.12.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7795 Ny IA-avtale er signert /Profesjon-og-fag/Ny-IAavtale-er-signert.aspxOnsdag 18.desember signerte regjeringen og partene i arbeidslivet ny IA-avtale for de neste fire årene. Avtalen legger vekt på forebyggende arbeid på arbeidsplassen med mål om lavere sykefravær og redusert frafall. 18.12.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7796 Blankholmutvalget har levert sin utredning om prioriteringer /Profesjon-og-fag/Blankholmutvalget-har-levert-sin-utredning-om-prioriteringer.aspxUtvalget foreslår en gjennomgang av gruppene som har rettigheter i tannhelsetjenesteloven og en gjennomgang av finansiering og regelverk for stønad til tannhelsetjenester 14.12.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7790