NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Mon, 14 Oct 2019 01:40:07 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Verdens kariesfrie dag - 14. oktober /folkehelse/Verdens-kariesfrie-dag--14-oktober.aspxMandag 14. oktober er “verdens kariesfrie dag”. Fokus i år er å begrense sukkerinntak hos barn under 2 år for å kunne gi forutsetning for bedre helse og tannhelse gjennom livet. Bli med å markere dagen med emneknaggen #BabiesAreSweetEnough. 11.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7990 Thomas Hylland Eriksen vinner Akademikerprisen 2019 /Foreninger/Andre-foreninger/Thomas-Hylland-Eriksen-vinner-Akademikerprisen-2019.aspxAkademikerprisen gis ut årlig til personer som har utmerket seg med sin forskning og kunnskapsformidling. Årets pris går til den kjente sosialantropologen, forskeren og samfunnsdebattanten Thomas Hylland Eriksen. 10.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7988 Tannlegeforeningen reagerer sterkt på tannhelsekuttene i statsbudsjettet /Profesjon-og-fag/Tannlegeforeningen-reagerer-sterkt-p-tannhelsekuttene-i-statsbudsjettet.aspxRegjeringen la i dag frem sitt forslag til statsbudsjett for 2020. Her kuttes nesten 90 millioner kroner, hvorav drøyt 50 millioner til kjeveortopedi mens et utredningsarbeid om nettopp dette pågår. Dessuten underreguleres og kuttes takstene nok en gang, slik at pasientene må betale mer i egenandel. Dette er helt uholdbart, fastslår presidenten. 07.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7987 Nye tiårige tall fra Norsk Pasientskadeerstatning (NPE) /Profesjon-og-fag/Nye-tirige-tall-fra-Norsk-Pasientskadeerstatning-NPE.aspxNPE publiserte i går sin oversikt over pasientskadeerstatninger etter pasientskade hos privatpraktiserende tannleger for perioden 2009-2018. Antallet er ikke veldig stort sett opp mot alle som behandles hos tannlegen, sier direktør i NPE, Rolf Gunnar Jørstad til NRK Dagsrevyen. 01.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7985 NTF støtter opp under Verdensdagen for psykisk helse /folkehelse/NTF-sttter-opp-under-Verdensdagen-for-psykisk-helse.aspx10. oktober markeres Verdensdagen for psykisk helse. NTF støtter markeringen for å minne om at munnhelse og psykisk helse påvirker hverandre gjensidig. 30.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7984 Utsatt frist for lav påmeldingsavgift for årets Landsmøte! /kurs-og-utdanning/Husk-frist-for-lav-pmeldingsavgift-for-rets-Landsmte.aspxFristen for å melde seg på årets landsmøte til redusert pris er utsatt til 7. oktober. Etter det øker prisene, så benytt deg av sjansen til å sikre deg plass nå! 26.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7607 Danske Bank inviterer til eksklusiv førpremiere på Spionen /medlem/fordeler/Danske-Bank-inviterer-til-kino--Mordene-i-Kongo-.aspxDanske Bank inviterer Akademiker-medlemmer i Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger, Skien og Kristiansand til gratis kinoforestilling 15. oktober på filmen "Spionen". 25.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7646 Ny Økonomi- og administrasjonssjef i NTF /Organisasjonen/Sekretariat/Ny-konomi-og-administrasjonssjef-i-NTF.aspx​Vi ønsker Cecilie Øvrebø Gjerdene velkommen som ny økonomi- og administrasjonssjef i sekretariatet. 10.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7982 Gjør deg klar til Stopptober /folkehelse/Gjr-deg-klar-til-Stopptober.aspxI 2018 lanserte Helsedirektoratet Stopptober – en 28-dagers masseoppfordring om å slutte med røyk og snus. Kampanjen gjentas i 2019, og det er nå mulig å bestille Stopptober-materiell for dem som ønsker å støtte opp under årets kampanje. 03.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7960 NTF trenger ny fagsjef (tannlege)! /organisasjonen/NTF-trenger-ny-fagsjef-tannlege.aspxVil du bruke utdanningen og erfaringen din til å påvirke fremtidens tannhelsetjeneste? Vi søker en dyktig tannlege til stilling som fagsjef i foreningens sekretariat. 02.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7959 Akademikerne inviterer til høstkonferanse om grønn vekst /Foreninger/Andre-foreninger/Akademikernes-inviterer-til-hstkonferanse-om-grnn-vekst.aspxHvordan skal vi oppnå vekst og samtidig skape de grønne kunnskapsarbeidsplassene Norge og verden trenger? 17. oktober inviterer Akademikerne til konferanse for å diskutere hvordan vi skal komme fra kunnskap til handling. 30.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7962 Ny informasjonskampanje fra Helfo /Profesjon-og-fag/Trygd-og-tannbehandling/Ny-informasjonskampanje-fra-Helfo.aspxHelfo lanserer en informasjonskampanje som tar sikte på å gjøre det lettere for helseaktører å sette frem riktige refusjonskrav for undersøkelser og behandling. 29.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7955 Budapestklinikken får refs for villedende markedsføring /Profesjon-og-fag/Trygd-og-tannbehandling/Forbrukertilsynet-refser-Budapestklinikken-for-villedende-markedsfring.aspxTannlegeforeningen har ved flere anledninger varslet Forbrukertilsynet om Budapestklinikkens markedsføring. Tilsynet har konkludert med at markedsføringen ikke har vært i tråd med norsk lov og pålagt Budapestklinikken om å endre måten de markedsfører sine tjenester på. 28.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7958 ​Danske Bank lanserer Apple Pay /medlem/fordeler/Danske-Bank-lanserer-Apple-Pay.aspxApple Pay er nå tilgjengelig for Danske Banks kunder i Norge. 23.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7963 ​Akademikerne deltar i Klimabrølet /Profesjon-og-fag/Akademikerne-deltar-i-Klimabrlet.aspxAkademikerne slutter opp under aksjonen "Klimabrølet" - en aksjon som skal oppfordre politikerne til å føre en mer klimavennlig politikk. 20.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7953 ​Påmeldingen til NTFs landsmøte 2019 har åpnet! /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Pmeldingen-til-NTFs-landsmte-2019-har-pnet.aspxNå kan du endelig melde deg på årets faglige høydepunkt - NTFs Landsmøte 2019! Vi ønsker velkommen til Lillestrøm og tre dager tettpakket med faglig påfyll, dentalutstilling og et spennende sosialt program! 15.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7942 ​Tannlegevakten i Oslo flytter /profesjon-og-fag/Tannlegevakten-i-Oslo-flytter.aspx19. august flytter tannlegevakten i Oslo til ny adresse: Kjølberggata 31. 06.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7946 Oppdaterte påmeldingsfrister for høstens TSE-kurs /Kurs-og-utdanning/TSE/Husk-pmeldingsfrist-for-hstens-TSEkurs.aspxPåmeldingsfrist for å melde seg på høstens TSE kurs er justert i forhold til kursoppstart. Første frist er 15. august 06.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7927 Grønn bølge blant Akademikernes medlemmer /Foreninger/Andre-foreninger/Grnn-blge-blant-Akademikernes-medlemmer.aspxMiljøpartiet de grønne er nå det tredje største partiet blant Akademikernes medlemmer, viser en meningsmåling gjennomført av Respons for Akademikerne. 05.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7945 Ny generalsekretær i Akademikerne /Foreninger/Andre-foreninger/Ny-generalsekretr-i-Akademikerne.aspxBengt Holmen overtar jobben som generalsekretær i Akademikerne etter Olav Ulleren i slutten av september. Holmen kommer fra stillingen som avdelingsdirektør i Forsvarsdepartementet, og har bakgrunn fra blant annet Stortinget og NUPI. 03.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7943