Bli bedre kjent med studentforeningens lederduo

I begynnelsen av februar hold NTF Student sitt årsmøte, hvor det ble valgt ny leder og nestleder. Møt Stine og Amalie og bli bedre kjent med studentforeningens arbeid.

Hvem er dere?

NTF Students nye lederduo består av to Tromsøstudenter; leder Stine Arnesen (til venstre) og nestleder Amalie Storaa Jensen.Foto: privat.

Vi er to engasjerte sjeler fra nord som brenner for studentene og faget. Vi studerer ved UiT og er på 8.semester. Litt om oss:

Stine Arnesen [22], fra Tromsø, Leder NTF Student. Jeg valgte å studere i Tromsø fordi det er hjembyen min. Ved siden av studiene går det i ett med familie, foreningsarbeid og jobb. Det er fint å kunne studere i hjembyen, jeg har den luksusen av å kunne dra hjem til familie og venner når som helst. Ellers liker jeg å gå tur, lage mat og håndarbeid.

Amalie Storaa Jensen [23] fra Setermoen, Nestleder av NTF Student. Jeg valgte å studere ved UiT, fordi det er et stort fokus på mye praksis både eksternt og internt gjennom hele studieforløpet. Ved siden av studie går mye av tiden til å nyte Tromsø sin vakre natur. Her er det fantastiske mulighetene for å gå på fjellturer, langrenn, randonee og drive på med klatring!

Hva gleder dere dere mest til å ta fatt på i studentarbeidet?

Vi håper å skape et større engasjement rundt NTF Student blant elevene ved de ulike universitetene. Vi ønsker å være mer synlig for studentene. Dette skal vi gjøre ved å blant annet holde infomøter for de nye studentene til høsten, om hva NTF Student er og hvorfor det er både bra og viktig å være medlem. Vi planlegger også å stå på stands, arrangere quiz & foredrag, samt være minst like aktiv på sosiale medier som i fjor!

Hva er de største utfordringene studentene og studentforeningen står overfor det neste året?

Vi tror den største utfordringen for foreningen vil være å øke engasjementet blant studentene innad i foreningen. NTF Student er av og for studenter, og for at vi skal være en ressurs for studentene er vi helt avhengige av at de deltar aktivt.

Hverdagen ser ut til å gå tilbake til normalen, noe som også betyr fysisk undervisning og eksamen. Vi tror at dette kan oppleves utfordrende for enkelte studenter som er vant til en fleksibel hverdag med mye digital undervisning. Samtidig håper vi også at studentene gleder seg over å endelig kunne være sammen igjen i undervisning og på fritiden.

Hva er det morsomste med å være tillitsvalgt i studentforeningen?

Å sitte i styret er en ære. Gjennom vervene våre får vi verdifull erfaring, et bredere nettverk, og muligheten til å ha en større innflytelse og påvirkning. Det er mange goder ved å være en del av NTF Student sitt styre. Høydepunktene for året er Geilo seminaret og NTFs landsmøte. Her møter vi medstudenter fra de ulike universitetene og fremtidige kollegaer. Vi gleder oss!

Har dere noen oppfordringer til studentene?

Vi vil oppfordre studentene og medlemmene til å bruke foreningen aktivt. Vi i NTF Student styret blir kjempeglade når vi får henvendelser fra våre medlemmer! I fjor fikk ikke styret arrangert noen foredrag, det ønsker vi å få til i år. NTF Student er ikke bare interessert i å høre fra studentmedlemmene, men også ordinære medlemmer i NTF. Som student er det ikke så lett å vite hva man trenger når man står midt i en fullpakket studiehverdag, noen ganger er det kanskje lettere å se tilbake for å vite hva man manglet eller trengte mer av? Kanskje til og med noen av de "voksne" medlemmene har noe interessant de ønsker å presentere for studentene våre? Nøl ikke med å ta kontakt med oss vi er åpen for det aller meste av innspill!

Følg NTF Student på Facebook Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. og Instagram Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. for å følge deres arbeid

Sist oppdatert: 8. juni 2022