Ny og forbedret studentforsikring fra Storebrand

Illustrasjonbilde forsikring

Foto: Shutterstock / Ann Haritonenko

Som medlem av NTF Student får du en av markedets beste forsikringspakker til en svært god pris - og nå er dekningen blitt enda bedre!

Med studentforsikringen fra Storebrand er det enkelt – du får reise-, ulykke og innboforsikring i ett.

Fra 2020 har Storebrand forbedret og lagt til noen dekninger, i tillegg til at egenandelene er redusert.

Studerende medlemmer under 34 år kan kjøpe forsikringen.

Her er en oversikt over endringer/forbedringer:

• Reiseforsikring er også gyldig på campus, og tyveri/reisegodsforsikringen gjelder nå på skole /undervisningssted.
  • Krav til overnatting eller fly er fjernet.
  • Forhåndsbetalte utflukter/arrangementer er nå omfattet under avbestilling.
  • Forsinket bagasje - nå erstattes også leie av ski, golf, fiskeutstyr og lignende for tilsvarende forsinket utstyr.
  • Hjemkallelse ved alvorlig sykdom eller dødsfall – dekkes nå også fra studiested og gjelder også ved besteforeldres sykdom/dødsfall.
  • Behandling hos offentlig registrert fysioterapeut/kiropraktor/annen behandler som ikke er lege. Det er en forutsetning at behandlingen er rekvirert av lege.
  • Behandlingsutgifter på studiestedet økes fra kr 80 000 til ubegrenset ved sykdom.
  • Studieavbrudd i utlandet økes fra kr 80 000 til 100 000.
  • Egenandel for sykdom på reise eller studiestedet er fjernet.
  • Egenandel på avbestilling har gått fra 2 000 til 500 kroner.
  • Syke- og ulykkesforsikring som har ubegrenset dekning ved akutt sykdom og akutt behandling ved ulykkesskade.
  • Innboforsikring gjelder på fast bostedsadresse i studielandet.

Klikk her for å lese mer om dekning for studenter i Norge Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

eller klikk her hvis du er student i utlandet Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 5. februar 2020