Munnhulekreft og bivirkninger ved kreftbehandling

Februarkurs Rogaland tannlegeforening

Tid: 22. februar 2024 kl. 18.30-21-30

Sted: Radisson Blu Atlantic Hotel Stavanger

Foredragsholder: Sigbjørn Løes

Påmelding skjer via deltager.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Påmeldingsfrist: 8. februar 2024

Om kurset:
Kreft i munnhulen er av og til en klinisk opplagt diagnose, men ofte er det vanskelig å både legge merke til og diagnostisere korrekt. Tannleger har en unik mulighet til å oppdage munnhulekreft på et tidlig stadium, men det krever litt oppmerksomhet. Foredraget tar for seg klinisk diagnostikk av munnhulekreft, differensialdiagnoser og behandlingsforløp. Kreftbehandling, også av kreftformer utenfor munnhulen, gir ofte alvorlige bivirkning som har betydning for tannhelse og eventuell tannbehandling.

Hva må vi være oppmerksomme på hos disse pasientgruppene?

Om kursholder:
Sigbjørn Løes er avdelingssjef ved Kjevekirurgisk avdeling, Haukeland universitetssjukehus det meste av tiden og professor ved UiT Norges arktiske universitet en gang imellom.

Målgruppe: Tannleger og tannpleiere

Det vil ikke være mulig med påmelding etter påmeldingsfristen. Avmelding vil bli belastet med et overføringsgebyr. Avmelding etter påmeldingsfrist refunderes ikke. Det er heller ikke mulig å få delta på kurset ved uanmeldt oppmøte «i døren» på kursdag.

Spørsmål?

Kontakt Rogaland tannlegeforenings fagnemd på fagnemnd@gmail.com

Sist oppdatert: 16. februar 2024