Stäng

Oppdatering fra styret

Logo TSE

Hei alle sammen! Styret er i gang med nye oppgaver etter sommerferien. Her er en hilsen fra oss. (Inforalen sommer 2020)

Kjære medlemmer i Østfold Tannlegeforening.

Det har blitt sommer og det er forhåpentligvis snart sommerferie og avkobling fra tannlegefaget og pasienter for oss alle. Ferien min i år er kortreist til hytta på Granholmen i Skjebergkilen.

Vi har lagt bak oss noen krevende måneder, og enda ser vi vel ikke slutten. For de fleste av oss var det krisestemning både på kontoret og inne i hodet en periode. Vi kom i en situasjon som vi aldri hadde trodd vi skulle komme i, med nedstenging av klinikken og redsel for både oss selv og de rundt oss. For ikke å snakke om den økonomiske biten rundt dette her.

For min del var det veldig trygt å ha en forening som jeg kunne støtte meg på, som var flinke til å gi informasjon og holde oss oppdatert. Og jeg følte at mange syntes det var trygt med en lokalforening også. Litt lettere å ta opp telefonen og prate litt om alle tankene. Aldri har det vel vært viktigere med en sterk forening, og jeg synes NTF har gjort og gjør en svært god jobb i den krevende tiden.

Aldri har det vel vært viktigere med en sterk forening

Det har jo kommet noe positivt ut av dette også. For min del har jeg blitt godt kjent med de andre lokalforeningslederne i Viken og Oslo, og vi har en egen Messenger-gruppe hvor vi lufter problemstillinger og gir hverandre råd. Denne kom i stand pga. de mange Teams-møtene med de andre aktørene i Viken, og vårt behov for å snakke litt utenom.

Digitale møter har kommet for å bli. Vi som ikke hadde gjort det før, ble bare kastet ut i det, og det fungerte fint. I tillegg til Corona-gruppen i Viken, har jeg hatt flere møter med NTF. Vi har hatt styremøte på nett og «Forum for tillitsvalgte» ble også digitalt i år. Det gjør det enkelt å møtes, men den sosiale biten blir jo borte. Så den nye hverdagen kommer nok til å se litt annerledes ut for oss i ØTF også.

Alle ØTFs planer for kurs og festligheter for våren og høsten 2020 har naturligvis falt bort.

Årets sommerkurs ble avlyst, og det er uvisst om vi får til noe kurs i høst, sånn det ser ut nå. Men blir situasjonen en annen, kan det hende vi får til noe.

Det som er trist er at 125 års jubileet i oktober er utsatt, antakeligvis helt til neste høst. Vi syntes det ikke hadde blitt den helt samme feiringen med alle restriksjonene som vi nå må forholde oss til. Vi kan jo ikke ha 1 meter avstand på dansegolvet! Men jeg lover at komiteen jobber med alternativer når vi vet litt mer.

Det som fortsatt står på programmet for høsten er TSE andre del. Den skulle vært i mars, men ble jo avlyst. Ny dato så langt er 11. og 12 september.

Vi håper vi kan få til en generalforsamling med etterfølgende middag i høst. Dato for dette er ikke fastsatt, men vi tror det blir den første/andre uken i november. Vi har en del viktige saker som må behandles, bla en fullstendig revidering av vedtektene. Mer informasjon om dette kommer.

Tannlegevakta går som normalt, og Tune tannklinikk er åpen for akuttpasienter med smitte/mistenkt smitte. Husk ny fakturaadresse til Viken fylkeskommune.

Ellers vil jeg minne om landsmøtet. NTF har sagt at det blir landsmøte, men usikkert i hvilken form. Dato er 29. – 30. oktober. Les mer om landsmøtet under Kurs og etterutdanning

Jeg håper vi får en hyggelig og solfylt sommer og en normal og forutsigbar høst😊

Anne-Sophie

Sist oppdatert: 11. september 2020