Medlemswebinar OTF - Indremedisin

Indremedisin og sykdomstilstand ved Clas Sjõberg

Tid: Tirsdag 7. desember, kl 1730 - 2030

Sted: Webinar

Se www.oslotann.no for mer informasjon Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Kursinnhold:
Kurset handler om indremedisinske sykdommer og de orale manifestasjoner som kan forekomme. Kurset tar for seg både orale funn ved allmennsykdommer, og inflammatoriske/ infeksiøse funn som kan signalisere underliggende indremedisinske sykdommer. Årsakene til de orale funnene (sykdommer og behandlinger), vil også bli belyst for å skape en dypere forståelse av underliggende mekanismer.

Kurset teller 3 timer i NTFs etterutdanningsordning

Priser og påmelding:
Gratis for OTFs medlemmer (MNTF tannleger med pliktmedlemskap i OTF)
Gratis for OTFs assosierte medlemmer (tannleger med pliktmedlemskap i en annen lokalforening som har søkt om sidemedlemskap i OTF).

Kr 500,- for MNTF tannleger med pliktmedlemskap i en annen lokalforening.
Kr 500,- for tannpleiere i NTpF (Norsk Tannpleierforening).

Medlemsnummer i NTF og NTpF må oppgis ved påmelding.

For mer informasjon, se OTFs nettsider www.oslotann.no

For å gå direkte til påmelding, klikk her Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. (åpnes i deltager.no)
Lenke til påmeldingssiden legges ut samme dag påmeldingen åpner.

Spørsmål?
Kontakt OTF på e-post otf@oslotann.no

Foredragsholder:

Klas Sjöberg
Sjöberg er overlege i indremedisin og gastroenterologi ved Skåne universitetssykehus i Malmø.

Han er adjungert professor i indremedisin ved Universitetet i Lund, ansvarlig for semesteret i indremedisin ved medisin-studiet i Lund, og for den indremedisinske undervisningen ved det odontologiske institutt i Malmø. Han driver med forskning, og forsker på sammenhengen mellom miljøfaktorer og kronisk inflammasjon, primært da mellom kosthold og tarmsykdommer.

Sist oppdatert: 25. november 2021