Siste nytt fra lederen

Hilsen fra Silje Eikre, hentet fra BTF bladet 3/2020

Kjære kollegaer!

Siden sist BTF-blad kom ut en av de første dagene i mars, har verden virkelig fått litt å bryne seg på. Covid-19 kom som en flodbølge med både sykdom, usikkerhet og bekymringer. Vi har blitt preget både på det personlige plan og i yrkeslivet, hver og en av oss.

I begynnelsen oppfattet jeg at de største bekymringene for de alle fleste av både kollegaer og medmennesker var spørsmål rundt hvor lenge må vi forholde oss til dette viruset. Plutselig ble den hverdagen som vi ofte går litt lei, ganske så givende og bra likevel. Som helsepersonell har vi vel hatt en viss fordel siden vi har en stor innsikt i smittevern.

Covid-19 har gitt meg muligheten til å bli godt kjent med lokalforeningslederene for de andre foreningene i Viken - Oslo, Romerike og Østfold. Det har vært til god nytte å spørre hverandre om råd, få litt oversikt og informasjon om hva som skjer i de andre områdene og har noen i samme situasjon å lene seg på.
I mars og april var det ukentlige møter med fylkestannlegen, noen av seksjonslederne i Viken, leder for TKØ og oss ledere i lokalforeningene. Det er bestemt at vi fortsetter med møter fremover jevnlig, slik at vi har et sted å møtes for å snakke sammen.

Fordelen i tiden fremover er at uansett hva som skjer, er vi klokere enn hva vi var 12 mars. Vi vil kanskje være litt mindre bekymret, og klare å se lyset i tunnelen, selv om jeg personlig tror det blir lenge til jeg setter meg på et fly ut av landet. Jeg håper dere uansett har fått kost dere med litt ferie – familie og venner, selv om været har vært så som så.

Jeg krysser virkelig armer og bein for at vi i BTF kan gjennomføre våre planlagte møter og kurs denne høsten, selv om det kanskje blir på en digital plattform.

Midt i stormen klarte vi å gjennomføre en digital generalforsamling. Som første i NTF. Takk for at jeg har fått fornyet tillit 2 nye år, og jeg ser frem til nye begivenhetsrike år.

Tusen takk til Anders, Cecilie og Elin for god innsats. Inn kommer 3 nye fjes som jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med og samarbeide med.

Planen for høsten er at vi forsøker å holde oss til de 2 medlemsmøtene på høsten som vi pleier å ha i tillegg til et nytt julekurs. På Representantskapet i desember i fjor ble det vedtatt nye vedtekter for NTF. Dette gjør at vi også må oppdatere våre.

Ha en fin høst frem til vi ses på medlemsmøte!
Klikk her for å lese mer om medlemsmøtet 17. september

Silje ☺