Eirik Torjuul Halvorsen

Formann Eirik Torjuul Halvorsen

Endelig var det dags for et fysisk medlemsmøte igjen! Fantastisk å se så mange kolleger på septembermøtet. Jeg vil anta at både tema og litt sosial omgang fristet til tross for at en-metersregel fortsatt var gjeldende.

Partiene på venstresiden var i valgkampen godt på offensiven i tannhelsepolitikk. Det har vært lovet friske milliarder til tannhelsetjenesten. Så gjenstår det å se hva som kommer ut av forhandlingene i Hurdal hvor det er Arbeiderpartiet og Senterpartiet som sitter igjen. En offentlig fullfinansiert tannhelsetjeneste kan vi nok se langt etter. Det er derfor viktig at de (forhåpentligvis!) økte bevilgningene brukes på en rasjonell måte med en fornuftig og god finansieringsmodell. NTF er klar med innspill for å forme en målrettet tannhelsetjeneste som treffer de som trenger det mest.

Representantskapet går av stabelen i november i år. Dette er NTFs «generalforsamling» hvor det kommer stemmeberettige representanter fra alle student-, lokal- og spesialistforeninger i NTF. Det blir valg på medlemmer til NTFs komiteer og styrer, samt debatt på viktige saker. I år skal det blant annet vedtas et policydokument om etikk og kosmetikk. På medlemsmøtet 22. oktober kommer hovedstyremedlem Ellen Holmemo for å orientere om denne og andre saker til representantskapet. Bli med på debatten og kom med innspill! Det blir valg på representanter fra BTF. Jeg vil oppmode engasjerte medlemmer til å stille. Det er viktig at vi representerer bredden i lokalforeningen. I 2019 kom en av BTFs representanter Stefan Lindner i beste BTF-ånd med et oversendelsesforslag om at NTF skulle vurdere kjøp av egne lokaler. Vi mener at dette på sikt ville vært kostnadsbesparende, og behøver nødvendigvis ikke å by på så mye mer administrasjon da mye kan outsources. Nå ble det ikke kjøp av lokaler, men forslaget fra Stefan satte i gang prosessen som i mars 2022 ender med at NTF flytter inn i rimeligere og mer funksjonelle lokaler i samme bygg som Legeforeningen.

Etter medlemsmøtet fredag 22. oktober tar vi turen opp til Markeveien 12 for en offisiell åpning av det nyoppussede foreningslokalet! Det blir tapas, vinsmaking og en liten historieforelesning av kjente, erfarne kolleger i BTF. Arrangementet har begrenset antall plasser, og ble fullbooket på rekordtid. Det er fortsatt mulig å komme på selve medlemsmøtet på Zander K Hotel uten å melde seg på. Dagens styre hadde det som visjon å revitalisere Markeveien 12 som et kurs og møtelokale for små- og mellomstore grupper. Vi tror og håper at vi har levert på dette.

Det er mye som skal skje i BTF i høst, og høydepunktet blir uten tvil Landsmøtet i Grieghallen. NTF melder om svært god påmelding. BTF står som kjent for de sosiale arrangementene som vi håper skal nå nye høyder i år. Galleri Nygaten på torsdag er utsolgt, men det er fortsatt mulig å få billetter til konserten på fredagen. Trykk her for å melde deg på Landsmøtet 2021. Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Hold deg oppdatert på våre medlemssider btfnytt.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.. Der er det lagt ut dato for møter første halvår 2022. Privat sektor planlegger to møter denne våren, dato for disse kommer snart!

Med ønsker om en fortreffelig høstferie for de som unner seg det.

Vi sees!

Hilsen