Eirik Torjuul Halvorsen

Formann Eirik Torjuul Halvorsen

Tiden flyr, selv i disse koronatider. Sommerferien er rett rundt hjørnet, og de fleste av oss har vel de samme planene som i fjor: Norgesferie.

Ikke feil det heller, mange av oss har nok oppdaget hvilke kvaliteter Norge har som ferieland. Enkelte har sågar investert i en campingvogn som må brukes. I år som i fjor vil jeg anbefale å besøke Tannlegekontoret på Bymuseet. Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

NTFs president har ukentlig møter med FHI. Bekymringen rundt kommunenes skjevfordeling av vaksinene til tannhelsepersonell har vært tatt opp på hvert møte. Lokalt har leder i BTF privat sektor og BTFs formann jobbet mye opp mot Bergen kommune. Vi har også hatt en kort epostveksling med Stord kommune hvor de kom raskt på banen. Dessverre kan ikke det samme sies om Bergen kommune. Vår korrespondanse fikk tannhelsetjenesten på listen, men de har dessverre valgt å prioritere dekningsgraden for tannhelsetjenesten langt lavere enn gjennomsnittet av landets kommuner. Heldigvis ser det ut til at vaksinasjonsprosessen for den resterende befolkningen i Bergen kommune er i rute, og flere tannhelsepersonell er allerede fullvaksinert gjennom de generelle prioriteringsgruppene.

Programmet for Landsmøtet i Bergen 4. - 6. november blir snart lagt ut på NTFs hjemmesider. Den lokale Landsmøtekomiteen er tidvis i ekstase! Vi gleder oss stort til det som blir det første store fysiske møtet på snart 2 år. NTFs fagkomite har et solid og variert fagprogram. Kombinert med de sosiale arrangementene torsdag og fredag skal dette bli et uforglemmelig Landsmøte. Torsdagen samles vi på Galleri Nygaten for fingermat og mingling med gode kolleger. På fredagen avsluttes fagprogrammet med aftermesse med noe godt i glasset fra lokale bryggeri. Så er det tid for å besøke en av Bergens mange gode restauranter før vi senere på kvelden møtes nok en gang i Grieghallen for konsert med kjente bergensartister.

Om den trinnvise gjenåpning av Norge går som planlagt, så sees vi på høstens første medlemsmøte fredag 10. september. Høstens program i BTF er lagt ut på btfnytt.no, legg inn datoene i kalenderen så du ikke går glipp av noe.

Med ønsker om en fin sommer fra styret i BTF.

Eirik Torjuul Halvorsen

Formann BTF