Hjem     Medlem     Medlemsfordeler

​Styrking av medlemsfordelene - Akademikerne Pluss

Akademikernes medlemsforeninger lanserer Akademikerne Pluss – som skal sørge for økt satsning på medlemsfordeler.

akademikerne-pluss-logoDet nyopprettede selskapet skal forhandle og følge opp medlemsfordelene.

- Vi er fornøyde med å ha inngått nye avtaler med Danske Bank og Storebrand. Det betyr forutsigbarhet og de aller beste betingelsene for akademikerfellesskapet. Avtalene har stor betydning for våre medlemmer, og fremover blir de enda bedre, sier Einar Espolin Johnson, administrerende direktør i Akademikerne Pluss, som representerer foreningene som benytter avtalene.

Tekna, som hittil har brukt Gjensidige Bank, blir nå en del av Danske Bank-avtalen. Det betyr at over 90 prosent av medlemsmassen i Akademikerne er med på bankavtalen. Å få Tekna inn i avtalen gjør at Akademikerne kan tilby enda bedre vilkår.

- Vi har gjennomført tøffe forhandlinger, som sikrer gode medlemsbetingelser til enhver tid. Hvitvaskingssaken i Danske Banks filial i Estland har fått mye oppmerksomhet i media. Det har derfor også vært viktig å forsikre oss om at Danske Bank følger opp saken på en god måte og ivaretar sitt samfunnsansvar, sier Espolin Johnson. Les mer om fornyelsen av avtalen her

Informasjon om endringer i tilbudet blir kjent når avtalen trer i kraft, dvs. etter 1. januar 2019.

Mer informasjon finner du på www.akademikernepluss.no

Om selskapet:

Akademikerne Pluss AS eies av 11 av foreningene i Akademikerne. Selskapet ble etablert 27. juni 2018, og har som formål å forhandle om og følge opp fordelsavtaler på vegne av foreningene og medlemmene. Det er utnevnt et interimsstyre, som vil fungere fram til et nytt styre velges ved første ordinære generalforsamling, våren 2019.

Interimsstyret:

interimstyret Akademikerne pluss

Fra høyre: Vidar Berglund (Samfunnsviterne), Ole Jakob Knudsen (Naturviterne), Per Christian Opsahl (Arkitektenes fagforbund AFAG), styreleder Otto Kristiansen (Norsk Lektorlag), Aleidis Løken (Tannlegeforeningen), Geir Riise (Legeforeningen) og daglig leder Einar Espolin Johnson. Styremedlem Marie Modal (Veterinærforeningen) var ikke til stede da bildet ble tatt.

Publisert: 16.11.2018