En smak av Vestlandet
- messemingling fredag 5. november

Bilde

Foto: Alde Cider / Utne Hotel

Fredag etter fagprogram (og før middag og konsert) møtes vi i Nordental for å ta igjen for noe av minglingen vi har gått glipp av det siste året. Det blir lett underholdning, prisutdelinger og mulighet for å kjøpe smaker fra lokale bryggeri.

Tid: Fredag 5. november kl. 1600 - 1800

Sted: Nordental, Grieghallen

Pris: gratis deltakelse, drikke kjøpes selv. Bonger selges i cafeutsalgene hele fredag.

Her er noe av det du kan smake på:

Alde Cider
Omkransa av bratte fjell, Hardangerfjorden og Folgefonna, ligg Alde Sider idyllisk til på Bleie Gard i Sørfjorden. Saft- og siderprodusenten blei i 2018 kåra til den beste i Noreg.

7 FJELL BRYGGERI
7 Fjell Bryggeri holder selvsagt til i verdens vakreste by og er på kort tid blitt en så integrert del av bergensernes sjel at vi nevnes i samme åndedrag som Bauekorps, Torget, Brann og Vidden. Vi legger vår ære og sjel i å lage godt håndverksøl for kvalitetsbevisste mennesker i Bergen, Norge og resten av verden.

Mjøderiet
Mjøderiet er norges første mjøderi, og startet opp i 2016. Mjøderiet består av fem ildsjeler fra Bergen med en lidenskap for mjød – «vin» laget på honning – som er en eldgammel kulturdrikk.

Mjøderiet ønsker å spre kunnskap om mjød, gjenopplive de klassiske stilene og eksperimentere med nye og spennende smaker. Vi vil ha en fot i den gamle mjødtradisjonen og en i den nye håndverksbryggeri-kulturen, der det eksperimenteres med frukt og krydder, ulike alkoholstyrker og forskjellig nivå av kullsyre.

Mjøderiet vil ha mangfold. Vi vil ha kvalitet, og ekte lidenskap for edle dråper. For møysommelig innsamlet honning fra flittige bier. For ekte frukt og bær, for smaksrike kryddere og urter. Og selvsagt for spennende og unike smakskombinasjoner.

Vi vil ha mjød til folket!

Hansaborg
Norges mest berømte leverandør av glede, nytelse og smak!

Kinn Bryggeri
Kinn Bryggeri er eit handverksbryggeri frå Florø som vart etablert i 2009 av heimebryggjar og ølentusiast Espen Lothe. Bryggeriet er kjent for sine fargerike og særeigne etikettar med Ivar Aasen som frontfigur. Gamle handverksteknikkar som open gjæring og flaskemodning er ein viktig del av produksjonen til Kinn, som i hovudsak bryggjar klassiske ølstilar med røter i britisk og belgisk øltradisjon.

Sist oppdatert: 2. november 2021