NTFs Symposium 2021 - For tannhelsesekretærer

Tenner og kjevekam fra ung til gammel - Konsekvensene av vår behandling fra barne-
og ungdomsår til den eldre pasient

Last ned pdf av fagprogrammet her , 3.7 MB, åpnes i nytt vindu.

Symposiet består av to paralleller, en for tannleger/tannpleiere og en for tannhelsesekretærer.
NB: Alle de tre yrkesgruppene har egen påmelding:

Tid: Fredag 12. mars kl. 0900- 1545

Sted: Nettbasert
Informasjon om pålogging og tilgang sendes ut til påmeldte deltakere

Målgruppe: Tannhelsesekretærer

Kursavgift: 1000,-

Påmeldingen åpner onsdag 20. januar

Delta live eller se symposiet i opptak
Hvis du ikke har mulighet til å delta direkte kan du se foredragene i opptak når det passer deg. Opptakene vil være tilgjengelige i to uker etter at symposiet er over.

Program for tannhelsesekretærer

Fredag 12. mars

Kl.

Foredragsholder

Åpning, velkommen

Materialer, bruk og håndtering

Frode Staxrud

Tips i hverdagen for tannlegesekretærer

Elisabeth Heggem Julsvoll

Intraorale røntgen undersøkelser - bildekvalitet

Maria Redfors

Tannhelsesekretærens rolle i behandling av engstelige pasienter

Kjetil Strøm

Aseptikk og endodonti

Thomas Myrhaug

Lunsj

Utfordringer med og hos den aldrende pasient

Lene Hystad Hove

Spesialist i kjeve- og ansiktsradiologi
Universitetslektor, UiO

Henrik Skjerven

Privatpraktiserende spesialist i oral protetikk,
Spesialtannlege, UiO

Frode Staxrud

Tannlege
Førsteamanuensis UiO
Forsker NIOM

Kjetil Strøm

Spesialist i pedodonti, UiO, OUS

Odd Carsten Koldsland

Førsteamanuensis,
Avd. for periodonti, UiO

Rigmor Schøne

Sterilforsyningstekniker, UiO

Ulf Harald Riis

Spesialist i kjeve- og ansiktsradiologi

Universitetslektor UiO

Martin Hoftvedt

Privatpraktiserende tannlege, Oslo

Instruktørtannlege UiO

Hans Jacob Rønold

Førsteamanuensis UiO

Leverandørene profileres på NTFs symposium gjennom video i pausene, omtale i nyhetsbrev og innlegg på sosiale medier.

Oversikt leverandører (blir oppdatert fortløpende)

(alfabetisk rekkefølge)

GC Nordic

GC fyller 100 år 2021, en ledende japansk familieeid bedrift med 100% fokus innen tannhelseindustrien. Historisk er GC kjent for å være ett innovativt selskap som respekterer trender og identifiserer behov og produktkrav i tannhelseindustrien. Gründeren, Kiyoshi Nakao, introduserte bedriftsfilosofien SEMUI. Enkelt sagt er det japanske ordet SEMUI et paraplykonsept som kombinerer uselviskhet, ren objektivitet, nestekjærlighet og stor visdom. For GC har SEMUI følgende betydninger: "Gode produkter er laget for andres beste, ikke for vår egen skyld", og "en handling til fordel for en bruker vil aldri unnlate å gjøre oss lykkelige".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Indental - Leverandør av tannteknikk

Indental AS har eksistert som laboratorium siden 1973, og har etter over 45 år i bransjen opparbeidet seg bred kompetanse og ekspertise innen tannteknikk. Vi har fokus på kvalitet, digital utvikling, presisjon og punktlighet. Kunsten er å se pasienten og tannlegen sitt behov, og skreddersy hver enkelt løsning. Vi oppdaterer oss stadig innen ny teknologi, materialvalg og estetikk.

Proteket

Helt siden oppstarten i 2003 har Proteket fokusert på å bygge og utvikle et komplett tannteknisk miljø, som kan tilby tannleger høy kompetanse og kvalitet. Vi har lykkes med å rekruttere dyktige tannteknikere, og utviklet fagkunnskapen gjennom utstrakt kursvirksomhet.

ProteketGruppen har avdelinger i Oslo, Tønsberg, Bergen, Trondheim og Bodø, som gir oss muligheten til lokal oppfølging av våre samarbeidende tannleger.

VOCO – The Dentalists

The family-run company VOCO – founded in 1981 – and still located in Cuxhaven is one of the leading manufacturers in the industry, both nationally and internationally. The product portfolio comprises more than 100 preparations, with a focus on preventive, restorative, prosthetic and digital dentistry. All products are developed and manufactured at the headquarter and are therefore 100 percent “Made in Germany”. VOCO consistently pushes the digital dentistry and combines complex technologies with best user comfort.

Ønsker du å profilere din bedrift på NTFs symposium?

Det er fremdeles muligheter for å bli med som leverandør!
Kontakt Sissel Dahl på sissel.dahl@tannlegeforeningen.no

Mer info?

For mer informasjon om fagprogram, videohilsner fra foredragsholdere m.m. se Facebookarrangementet
"NTFs symposium 2021" Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 5. mars 2021