Sykehjelpsordningen

Alle tannleger som utøver tannlegeyrket i Norge, er omfattet av denne ordningen som finansieres med tilskudd fra folketrygden. Sykehjelpsordningen administreres av NTF. Støtte fra ordningen forutsetter arbeidsuførhet som følge av skade/sykdom på 50% eller mer.

Omfanget av ytelser
Sykehjelp etter denne ordningen ytes fra 15. fraværsdag og i inntil 250 dager for samme sykdom. Det betales ikke sykepenger for lørdager, søndager, helligdager, 1. og 17. mai, samt dager i romjulen og i påskeuken.

Gjennom ordningen ytes 1/42 G ved 100% sykefravær og 1/84 G ved 50% sykefravær. For medlem som er arbeidstaker reduseres sykehjelpen med sykelønn eller sykepenger som medlemmet mottar. Sykehjelpen reduseres også når du mottar alders- og uførepensjon.

Svangerskap
Sykehjelp ytes ved fravær grunnet nedkomst med inntil 50 dager (5 dagers uke). Ved redusert stilling ytes sykehjelp ut i fra redusert dagsats i henhold til stillingsprosent. Utbetalingen er betinget av at medlemmet har vært yrkesaktiv i minst 6 av de siste 10 måneder før nedkomst og har rett på fødselspenger fra folketrygden. Stønaden ytes fra første dag i permisjonen utover 5 uker.

Søknad om tilskudd
Søknad om tilskudd fra Sykehjelpsordningen sendes NTFs sekretariat på eget skjema
- Last ned søknadsskjema her

Medlemsfordel - rådgivning på Villa Sana, Modum Bad