Tannleger på topp i ny EPSI-undersøkelse
EPSI Norge har nylig publisert resultatene fra en undersøkelse hvor 30.000 personer er blitt intervjuet om opplevd kvalitet og tilfredshet med ulike tjenester og produkter. Rapporten viser blant annet at tannlegene rundt om i Norge får meget gode tilbakemeldinger.
Til tross for at dette er en undersøkelse om kundetilfredshet, og kun tar for seg privatmarkedet, er det hyggelig å se at tannlegene oppfyller forventninger om kvalitet, service og verdi for pengene. Tannlegene troner øverst med en totalscore på 80,2, sammenliknet med for eksempel fastleger på 75,3 og apotek 72,8. Gjennomsnittlig score i det norske privatmarkedet er 68,0.
«Som en generell tommelfingerregel regnes verdier over 75 som svært gode, mens tall under 60 indikerer lav kundetilfredshet. Når vi ser på resultatene samlet, er det tydelig at norske tannleger gjør en solid jobb. Med en kundetilfredshet på over 80 leverer de på et svært høyt nivå og innfrir kundenes forventninger», står det i EPSIs rapport.
Det er også hyggelig å se at våre samarbeidspartnere gjennom Akademikerne Pluss (Chili mobil, Kron og Handelsbanken) havner blant de øverste på listen over kundetilfredshet per enkeltselskap.
Tidligere gjennomførte EPSI egne bransjeundersøkelser for helsetjenester, hvor tannlegene også kom best ut. Sist gang de gjennomførte en slik bransjeundersøkelse var i 2018 – klikk her for å se resultatene.
Om EPSI Norge
EPSI Norge er en del av EPSI Rating Group, en leverandør av kundetilfredshetsanalyser. De samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. EPSI Norge gjennomfører omfattende studier innen ulike bransjer, inkludert bank, forsikring, energi og utdanning, for å måle kundetilfredshet og lojalitet.