Nytt kurs i datasikkerhet med TrinnVis

Illustrasjon: TrinnVis

For å styrke kunnskapen og øke den generelle datasikkerheten i helsevirksomheter, har TrinnVis laget kurset Daglig datasikkerhet for helsepersonell.

Kurset er laget i samarbeid med NTF og Legeforeningen, er innebygget i TrinnVis, og gratis for alle som bruker systemet.

Kurset tar for seg det aller viktigste helsepersonell trenger å vite for å sikre seg mot angrep:

• Passord
  • Epost
  • Sikkerhetsoppdateringer
  • Taushetsplikt
  • Sikkerhetsavvik

Bestått kurs blir dokumentert i TrinnVis.

Påmelding

Påmelding skjer på kursets side på www.TrinnVis.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. (krever innlogging i TrinnVis).

På kurssiden kan du lese mer om innholdet, og melde på deltakere. Du kan også sette en frist for gjennomføring. Deltakerne får en epost med invitasjon til kurset, og TrinnVis følger opp med påminnelser til kurset er gjennomført.

Sist oppdatert: 22. november 2022