Webinar: Eie, drive og overdra virksomhet

Akademikerne inviterer til gratis webinar med advokat Tore Jarl Hjelseth. Tema er eierskap og eierskapsregulering for virksomheten.

Du vil få en grunnleggende oversikt over ulike selskapsformer, og særlig vil forholdet mellom eierne, og viktigheten av avtaleregulering bli behandlet.

Tid: 24. okt. 18:00 - 19:00

Sted: Nettbasert (lenke blir tilsendt de som er påmeldt rett i forkant av webinaret)

Pris: gratis

Klikk her for å gå til påmledingsskjema Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. (via Akademikerne)

Kursbeskrivelse

I grensesnittet mellom kommersielt samarbeid, ansettelse, lederskap, eierskap og personlige relasjoner ligger det viktige og praktiske temaer (og dessverre konfliktstoff!)

Kan for eksempel eierandelen fritt selges? Må den overdras om en aktiv eier vil slutte, eller trappe ned? Eller ved noens uførhet eller død? Og til hvilken pris? Hvordan kan man best forebygge konflikter, og regulere konsekvensene av mislighold? Dette er noen av problemstillingene som vil bli behandlet.

Det vil bli mulighet til å stille spørsmål.

Om kursholderen

Tore Jarl Hjelseth har vært forretningsadvokat i 25 år og har også arbeidet i domstolen og på Oslo Børs. Han driver i dag Hjelseth Advokatfirma Lenke til et annet nettsted., innen selskapsrett, arbeidsrett og kontraktsrett. Dette inkluderer foretaksetableringer, utvidelser, selskapstransaksjoner og rådgivning til eiere og ledelse – samt knyttet til avtaler mellom aksjonærer/​deltakere i SMB-segmentet. Han bistår også med konfliktløsning og tvister, og prosederer sivile saker for domstolen.

Sist oppdatert: 14. oktober 2022