Webinar om vaksineskepsis fra CED

Council of European Dentists (CED) inviterer tannhelsepersonell til webinar om skepsis og kunnskap rundt vaksiner og hvordan kommunisere med pasienter.

Webinaret vil ta opp temaet vaksinetillit og -skepsis, og gir medlemmene en god mulighet til å få bedre innsikt i helsepersonells rolle i å spre vitenskapelig kunnskap om vaksiner og immunrespons, og forbedre sin kommunikasjon med pasienter som er skeptiske.

Webinaret er spesifikt rettet mot tannleger og tannlegestudenter, og er organisert av Universitetet i Antwerpen i tråd med IMMUNION-prosjektet Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu., og i samarbeid med Coalition for Vaccination og Council of European Dentists Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu..

Tid: 28. juni kl. 13.00

Sted: Nettbasert

Sesjonen vil også bli tatt opp og publisert på CEDs nettsted.

Webinaret gir 1 t i NTFs obligatoriske etterutdanningssystem

Program

13:00-13:45 Hvordan kan helsepersonell (som ikke vaksinerer) kommunisere om vaksiner?
Prof. Dr. Pierre Van Damme, Universitetet i Antwerpen, Belgia

• Helsepersonells rolle
  • Vaksineskepsis og kommunikasjon
  • Tannlege-pasient forhold

13:45-14:00 Spørsmål og svar

Webinaret holdes på engelsk

Påmelding:
Det er gratis deltakelse, og påmelding skjer via e-post til vaxcom@uantwerpen.be, med navn, land og at du ønsker å registrere deg for "CEDsession".

NB: Send inn dine spørsmål i forkant!
Send spørsmål til daniela.timus@cedentists.eu innen 15. juni

Last ned pdf med invitasjon og program , 594.1 kB, åpnes i nytt vindu.

Om IMMUNION
IMMUNION (“Improving IMMunization collaboration in the European UNION”) er et 2-årig prosjekt (2021-2023) og finansiert av European Union Health Programme. Målet er å øke tilliten til og bruken av vaksiner.

Sist oppdatert: 8. juni 2022