Bli kjent med NTFs nye president

Foto: Kristin Aksnes / Tidende

Heming Olsen-Bergem har tatt over stafettpinnen som NTFs president. I årets første utgave av Tidende og i den nyeste episoden av Odontopoden får du mulighet til å bli bedre kjent med den nye presidenten, og lære mer om hans visjoner og målsetninger for foreningen og presidentrollen.

Den nylig tiltrådte presidenten er spesialist i oral kirurgi og oral medisin og har arbeidserfaring fra mange sektorer, inkludert Universitetet i Oslo, sykehuset i Drammen, Forsvaret og egen tannlegepraksis. Han er et godt kjent navn i tannlegemiljøet, svært anerkjent fagperson og foreleser, og har lang erfaring med tillitsverv i NTF, men innrømmer at han har en del å lære om hvordan politikk blir til og hvordan byråkratiet fungerer.

I både Odontopoden og i Tidende snakker han om hvem han er, hvorfor han i utgangspunktet valgte å bli tannlege og hva han ønsker å oppnå i rollen som president. Han har blant annet satt seg mål om å åpne foreningen opp og etablere nye måter å lytte til medlemmene. Et av de nye tiltakene han ser for seg er digitale møter med medlemmene en gang i måneden, og han oppfordrer alle medlemmer til å engasjere seg, stille spørsmål og gi uttrykk for ønsker og bekymringer. Han er opptatt av samhandling og samarbeid, og innrømmer hans hjerte banker litt ekstra for de mest sårbare pasientene, og for studentene.

Vi gleder oss til å møte de neste årenes oppgaver og utfordringer med Heming ved roret.

Les og hør mer for å bli bedre kjent med vår nye president:

Sist oppdatert: 14. januar 2022