Tannlegestudenter, trå til!

Regjeringen kunne i helgen melde at relevante helsefagstudenter ville bli kontaktet på sms for å oppfordre dem til å hjelpe med vaksinearbeidet i julen og starten av det nye året. Dette for å sørge for at så mange som mulig kan få den tredje vaksinedosen raskt. På listen av de ulike studentene var det en åpenbar mangel – tannlegestudenter.

Etter en rask korrespondanse med regjeringen kunne statssekretær i HOD; Ole Henrik Krat Bjørkholt, på mandag bekrefte at også tannlegestudenter skal inkluderes i dette arbeidet. SMS vil nå også gå ut til relevante tannlegestudenter.

-Veldig bra at dette ble raskt ryddet opp i, sier en fornøyd leder av tannlegeforeningens studenter (NTF S) Sara Kristine Eide Strand og oppfordrer nå alle tannlegestudenter som blir kontaktet å trå til.

-Tannleger er helsepersonell og studentene har den kompetansen som trengs, minner studentleder Sara Strand på. -Det er flott at vi er inkludert og får bidra. Viktig også å huske at studenter kommer fra alle steder i landet og tar med seg viktig kompetanse hjem til jul. Det må kommunene få bruke.

Studentforeningen vil nå sende ut en melding til alle sine medlemmer og håper dette forsterker budskapet i den sms’en som går ut fra offentlige myndigheter.

Les mer om regjeringens forslag HER Lenke til et annet nettsted.

Sist oppdatert: 22. desember 2021