Mer er ikke alltid bedre er i gang!

Befolkningskampanjen #Mererikkealltidbedre lanseres 11. november. NTF oppfordrer medlemmene til å støtte kampanjen ved å dele materiell på venteværelser og synliggjøre den i sosiale medier.

Kampanjen har utspring fra Gjør kloke valg kampanjen og er et samarbeid mellom Tannlegeforeningen, Legeforeningen og en rekke andre profesjonsforeninger i tillegg til Norsk Pasientforening. Målet er å redusere overutredning, overdiagnostikk og overbehandling (medisinsk overaktivitet). Det ønsker vi få til gjennom dialog med hverandre og pasientene.

Befolkningskampanjen lanseres 11. november 2021 og vil pågå i fire uker. Vi håper NTFs medlemmer vil støtte opp om kampanjen og spre kunnskap til pasienter og pårørende om konsekvensene av medisinsk overaktivitet. Bidra gjerne ved å dele materiell på venteværelser og synliggjøre den i sosiale medier. Plakater, flyers og videoer kan også lastes ned fra lenkene nederst på siden. All informasjon om kampanjen, samt NTFs råd til tannleger i klinisk praksis er også samlet på www.tannlegeforeningen.no/klokevalg

I forbindelse med lanseringen av kampanjen har vi også spilt inn en episode av Odontopoden om temaet. Med oss i poden er Stefan Hjørleifsson - fastlege, spesialist i allmennmedisin, førsteamanuensis og forsker, og NTFs kommunikasjonsrådgiver Tonje Camacho som holder i kampanjen for Tannlegeforeningen. Lytt til episoden her. Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

NTF vil i ukene som kommer dele flere innlegg på NTFs Facebookside Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.. Følg med der og del videre. Husk emneknaggene #mererikkealltidbedre og #gjørklokevalg i sosiale medier.

Materiell

Plakater

Flyers

Video

NTF har et begrenset utvalg med buttons, plakater, handlenett og buffer som kan sendes ut per post til interesserte. Ta kontakt med info@tannlegeforeningen.no for mer informasjon.

Sist oppdatert: 10. november 2021