Om sammenhengen mellom oral helse og frafall i arbeidslivet på Arendalsuka

Bilde: iStock

Under årets Arendalsuke inviterer NTF til dialog om utfordringer og mulige løsninger knyttet til frafallet i arbeidslivet, sett fra et munnhelseperspektiv. Med i panelet har vi fått med oss Mental Helse, Psykologforbundet og sentrale helsepolitikere.

Arrangementet har fått tittelen "Hvordan forhindre frafall i arbeidslivet?" og holdes tirsdag 17. august kl. 1330 - 1445 på Madam Reiersen i Arendal. Debatten inngår som en del av programmet for årets Arendalsuke.

Arrangementet vil også bli streamet i NTFs kommunikasjonskanaler

Inviterte deltakere

• Camilla Hansen Steinum, President i NTF
  • Jill Arild, Landsleder i Mental Helse
  • Håkon Kongsrud Skard, Leder i Psykologforeningen
  • Tellef Inge Mørland, helsepolitisk talsperson for Arbeiderpartiet, medlem HOK på Stortinget
  • Geir-Jørgen Bekkevold, helsepolitisk talsperson for KrF, leder HOK på Stortinget

Debattleder: Christian P. Fjellstad, NTF

Tema:

Altfor mange opplever fysiske og psykiske utfordringer som gjør at man ikke kommer inn i, eller faller ut av, arbeidslivet. Dårlig munnhelse er skambelagt og knyttet til både smerter, medisinbruk, rus og psykiatri. Munnhelse og psykisk helse påvirker hverandre gjensidig, og resultatet av både dårlig munnhelse og psykiske problemer blir ofte et liv på siden av både arbeidslivet og samfunnet. Hva kan vi gjøre for å forhindre at dette skjer?

Følg NTF på Facebook for å få med deg streamingen av arrangementet Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Les mer om årets Arendalsuke på www.arendalsuka.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 24. august 2021