Får vi ny tannhelsepolitikk?

Bilde

Mandag 13. september er det valg til Stortinget og med det velges ny politisk kurs for de neste fire årene. Får vi små korreksjoner på tannhelsepolitikken eller kan man vente seg store omveltninger?

Etter hvert landsmøte har Odontopoden denne våren invitert representanter fra de enkelte partiene til en liten samtale om tannhelsepolitikk. Vi spør om hva som er vedtatt og hvordan dette skiller seg fra forrige valg. Har tannhelsepolitikken beveget seg de siste fire årene? Er tannpolitikk helsepolitikk eller sosialpolitikk blitt? Kan vi vente oss en reform eller ikke? Og ikke minst hva er viktig for NTF?

Den 21. mai var Kristoffer Robin Haug fra MDG først ut og en uke, 28. mai, fikk vi snakke med Tellef Inge Mørland i Arbeiderpartiet.

Nå kommer det ukentlige episoder av Odontopoden:

• 4. juni får vi høre SVs Nicholas Wilkinson
  • 11. juni får vi høre Rødts Marie Sneve Martinussen
  • 18. juni får vi høre KrFs Geir Jørgen Bekkevold

Senterpartiet har landsmøte 4.-6. juni og vi håper å møte disse til opptak en gang i juni. Venstre , Høyre og FrP har enda ikke landet deltagelse, men en får regne med at også de ønsker å snakke om dette viktige politiske området!

Ny episode lanseres på fredager på den podkastplattformen du bruker. Eller du kan komme til NTFs nettsider og høre på Odontopoden her.

Sist oppdatert: 1. juni 2021