Ny episode av Odontopoden - Hva er et Dok. 8-forslag?

Tema for episoden er hvordan partier og stortingsrepresentanter fremmer ny politikk gjennom ulike forslag - såkalte Dok. 8-forslag. Med oss for å snakke om slike forslag er Arbeiderpartiets Tellef Inge Mørland.

I løpet av april 2021 leverte NTF hele 6 høringsinnspill på ulike tema som tannhelsereform, antibiotikaresistens, språkkrav for helsepersonell, TOO-ordningen og de regionale kompetansesentrene. Alle saker som denne gang ble løftet frem som politiske forslag fra ulike stortingsrepresentanter. Slike forslag kalles Dok. 8-forslag. Men hva er de og hvordan jobbes det med dem?

NTFs Christian P. Fjellstad er programleder og har med seg president og fast gjest Camilla Hansen Steinum og Arbeiderpartiets Tellef Inge Mørland, medlem av Stortingets helse- og omsorgskomite og stortingsrepresentant innvalgt fra Aust-Agder

Lytt til episoden på Spotify Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. og Apple Podcast. Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

For full oversikt over Odontopodens episoder se www.tannlegeforeningen.no/odontopod Lenke til et annet nettsted.

Nedlastbare pdf'er av NTFs høringssvar finner du under Fag og politikk

Sist oppdatert: 10. mai 2021