Få med deg webinaret fra munnhelsedagen her!

I forbindelse med Munnhelsedagen 2021 arrangerte NTF og Klinisk Ernæringsfysiologers Forbund (KEFF) et frokostseminar om viktigheten av god munnhelse og riktig ernæring i behandling og oppfølging av en rekke ulike sykdommer. De som ikke fikk med seg webinaret på direkten kan se opptak av foredragene.

Det er veldig gøy å se det store engasjementet rundt webinaret både på nett og på Facebook, og i underkant av 400 personer deltok på direkten. Nå kan enda flere få det med seg i opptak, og vi setter stor pris på hjelp til å nå ut til enda flere ved å dele på tvers av helseprofesjonene, samt til pasienter og pårørende.

Målet med markeringen er å øke kompetansen rundt viktigheten av en godt fungerende munnhelse og god ernæring i behandling og oppfølging av syke og pleietrengende. Dette er et viktig tema som har alvorlige konsekvenser for sykdomsforløp og livskvalitet for store pasientgrupper, bl.a. kreft, diabetes, slag, hjerte-lungesyke, demens og covid-19.

Opptaket blir liggende tilgjengelig t.o.m. mandag 5. april.

Bli med og marker Munnhelsedagen 2021!

Vi har laget informasjonsmateriell som medlemmer og andre kan henge opp på venteværelset og dele i sosiale medier:

Følg oss på NTFs Facebookside Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. og del innlegg og bilder - bruk #Munnhelsedagen #WOHD2021

Les mer om munnhelsedagen på www.tannlegeforeningen.no/munnhelsedagen

Sist oppdatert: 6. april 2021