NTF-presidenten blir fast blogger for Dagens Medisin

Bilde

NTF har inngått et samarbeid med Dagens Medisin og vil skrive faste innlegg om viktigheten og betydningen av oral helse.

NTFs president, Camilla Hansen Steinum hadde sitt første blogginnlegg på trykk 13. mars med tittelen "Oral helse er helse!" Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.. Her skriver presidenten om viktigheten av at oral helse blir en integrert del av helsebegrepet, at tannhelsetjenesten er en viktig del av helsetjenesten og at man ikke kan være sunn uten god oral helse. Dette er også tema for årets markering av Munnhelsedagen 2021.

Dagens Medisin er Norges største uavhengige nyhetskanal for helsevesenet, og et viktig diskusjonsforum for helsearbeidere, politikere, legemiddelindustrien og andre beslutningstakere i helsevesenet. NTF er jevnlig i kontakt med Dagens Medisin for å få satt oral helse på dagsorden. Presidentens blogg vil være et viktig bidrag i dette arbeidet.

- Jeg er veldig glad vi har fått til dette. Det gir oss en god, fast anledning til å løfte betydningen av oral helse på en viktig arena. Dagens Medisin har stor troverdighet og leses av svært mange i helsesektoren. Vi skal benytte muligheten til å skrive om viktige saker for vår sektor og NTF, sier Hansen Steinum.

Les hele blogginnlegget på www.dagensmedisin.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 16. mars 2021