Forhandlinger om Mønsteravtalen utsettes til 7. desember

Årets forhandlinger om Mønsteravtalen (veiledende avtale) mellom privatpraktiserende tannleger og deres tannhelsesekretærer skulle vært gjennomført 25. november 2020. Nå utsettes forhandlingene til 7. desember.

Virke mottok kravene fra Parat og Fagforbundet 24. november. Kravene er så vidt omfattende at det krever en del forberedelser å vurdere dem, og forhandlingene må følgelig utsettes.

Forhandlingene blir avholdt hos Virke med Virke/NTF på arbeidsgiversiden, og Fagforbundet og ThsF/Parat på arbeidstakersiden.

Mønsteravtalen og protokoll fra forhandlingene (hovedoppgjør) publiseres i sin helhet under Jus og arbeidsforhold / verktøykasse. Informasjon om resultatet vil bli lagt ut på nettstedet og sendt som e-post til alle medlemmer i privat sektor så snart forhandlingene er avsluttet.

Ikke gå glipp av viktig informasjon fra foreningen din – sørg for at vi har din e-postadresse!

Er du usikker på om du har riktig e-postadresse registrert hos oss? Logg deg inn på Min side med medlemsnummer og passord, og velg Min profil for å sjekke om vi har riktig kontaktinformasjon.

Sist oppdatert: 24. november 2020