Nytt historisk lavt rentenivå

Danske Bank justerer nok en gang ned renten på boliglån for Akademikerne Pluss-medlemmer. Samtidig runder bankens samarbeid med Akademikerne en milepæl. Hovedorganisasjonens medlemmer står nå samlet sett for 100 milliarder kroner i utlån hos banken.

Det er andre gang på under et halvt år at banken reduserer renten på utlån og innskudd uten at Norges Bank har kommet med reduksjon av styringsrenten i forkant. Nye priser gjelder fra mandag 17. august for nye kunder, og fra 24. august for eksisterende lån. For innskudd gjelder de nye prisene fra 20. oktober.

De ny rentesatsene vil være (nominelle renter):

Boliglån Ung: 1,25 %
Boliglån: 1,35 %
Boligkreditt: 1,40 %
Boligkreditt 45 %: 1,35 %
Sparekonto AKA – ny listepris 0,65 % (redusert med 0,05 % poeng)

Les mer om renteendringene i nettnyhet på www.e24.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Mer informasjon om avtalen dinner du på www.danskebank.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 18. august 2020