Oppdatert plakat om koronatiltak ved tannbehandling

Etter forespørsel fra flere medlemmer utarbeidet NTF en informasjonsplakat om koronatiltak som kan printes ut og henges opp på klinikken, samt deles i sosiale medier. Plakaten er nå oppdatert etter endringene som kom 25. mai.

Plakaten inneholder en overordnet liste over tiltak tannhelsetjenesten gjennomfører, og hva pasientene rådes til å gjøre, slik at tannbehandlingen kan gjennomføres på en trygg måte.

Endringene går ut på at anbefalinger mot å bruke ultralyd, airscaler og airflow er fjernet, og anbefalt avstand er redusert til en meter.

Plakaten informerer også om at tiltakene kan føre til smitteverntillegg og økte priser. Vi oppfordrer medlemmene til å informere pasientene i forkant av behandlingen og forklare bakgrunnen for dette dersom de vil bli belastet med ekstra påslag grunnet endrede rutiner, smitteverntiltak og ekstra utstyr.

Sist oppdatert: 28. mai 2020