Tannhelsetjenesten omfattes ikke av nedstengningen som følge av mutert virus i Nordre Follo og nabokommunene

Helsedirektoratet har meddelt NTF at tannhelsetjenesten ikke omfattes av nedstengningen som følge av situasjonen med mutert virus i Nordre Follo og nabokommunene. Virksomhetene må gjøre sine egne vurderinger og tilpasse aktiviteten i tråd med myndighetenes bestemmelser og anbefalinger. Vi oppfordrer alle berørte til å følge med på informasjon fra myndighetene og også følge med på kommunens hjemmesider for oppdatert informasjon. NTF er i kontakt med Helsedirektoratet, følger situasjonen nøye og vil videreformidle informasjon som er relevant for tannhelsetjenesten.

Lukk melding

Lukk melding

Tannlegeforeningen lanserer ny podcast: Odontopoden

Bilde

Målet med Odontopoden er å diskutere, opplyse og sette fokus på viktige saker for deg som tannlege. Vi skal snakke om tannhelsepolitiske saker, fag og flere andre tema.

Odontopodens programleder er rådgiver for politisk kommunikasjon, Øyvind Berdal. President Camilla Hansen Steinum vil være fast gjest. Vi vil også invitere andre aktuelle og interessante gjester.

Foreløpig har vi laget en introduksjonsepisode og to ordinære episoder av Odontopoden. Begge episodene dreier seg naturlig nok om koronakrisen.

I introduksjonsepisodenlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu får du en kort introduksjon av hva podcasten er og hva den skal handle om.

I episode 1lenke til et annet nettsted får du høre president Camilla Hansen Steinum fortelle om NTFs politiske arbeid under krisen, og hvordan vi går frem for å løfte tannlegenes interesser på Stortinget og i kontakt med myndighetene.

I episode 2lenke til et annet nettsted har vi, tillegg til president Camilla Hansen Steinum, generalsekretær Morten Harry Rolstad som gjest i studio. Tema er hvordan NTF som forening har tilpasset seg krisen når det gjelder aktivitet, møtevirksomhet, kurstilbud med mer.

Episodene finner du på Spotifylenke til et annet nettsted og Apple Podcastslenke til et annet nettsted.

Vi planlegger å lage nye episoder regelmessig, og vi hører gjerne fra deg som er medlem dersom du har forslag til tema, gjester eller andre innspill til Odontopoden.

Send en e-post til programleder Øyvind Berdal på ob@tannlegeforeningen.no.

Sist oppdatert: 11. september 2020