Norsk Helsenett tilbyr betalingsutsettelse

norsk helsenett

Norsk Helsenett tilbyr betalingsutsettelse til 31.august 2020 med mulighet for forlengelse til alle aktører unntatt de regionale helseforetakene – tiltaket gjelder også privat tannhelsesektor.

Norsk helsenett skriver følgende på sine nettsider:

«Norsk Helsenett SF har mottatt forespørsel fra våre medlemmer i Helsenettet om å stoppe fakturering av medlemsavgiften for de aktørene som nå er forhindret fra å jobbe på grunn av Covid-19-pandemien. I samråd med vår eier, Helse- og omsorgsdepartementet, har Norsk Helsenett SF besluttet å opprettholde fakturering av medlemsavgiften. Det er ønskelig at alle økonomiske tiltak skjer enhetlig og koordinert fra staten.

Norsk Helsenett vil imidlertid tilby betalingsutsettelse, og forfallsdato på all fakturering fra og med i dag vil være 31. august 2020; med mulighet for forlengelse avhengig av hvordan situasjonen utvikler seg. Vi vil heller ikke purre fakturaer som er forfalt eller har forfallsdato før 31. august 2020. Dette gjelder alle aktører unntatt de regionale helseforetakene».

President i Tannlegeforeningen, Camilla Hansen Steinum er glad for tiltaket:

- Det er gledelig at Norsk Helsenett og Helse- og omsorgsdepartementet har lyttet og nå tilbyr betalingsutsettelse. Dette har vært et av NTFs forslag til tiltak i denne krisen, og er viktig for våre medlemmer i privat sektor i den alvorlige økonomiske situasjonen vi står i, sier Steinum.

Les hele saken på nhn.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 26. mars 2020