Tusen takk til alle medlemmer som har bidratt med munnbind!

tannlege med munnbind

NTF og Helsedirektoratet vil rette en stor takk til alle NTFs medlemmer som har bidratt med munnbind til den akutte håndteringen av utbruddet av covid-19.

NTF sendte søndag 22. mars ut e-post til alle våre 3400 medlemmer i privat sektor om å følge Helsedirektoratets anmodning om å melde inn sine lagre av munnbind på altinn slik at det frivillig kan avhendes til den akutte håndteringen av utbruddet av covid-19.

Responsen har vært enormt god og innsatsen fra NTFs medlemmer har bidratt til å bedre det som var en akutt situasjon for smittevernsutstyr.

- Vi er veldig takknemlig for den innsatsen som er lagt ned blant NTFs medlemmer for å avhende munnbind. Vi er helt avhengig av den dugnadsånden vi nå ser i samfunnet for å håndtere dette smitteutbruddet, og disse munnbindene vil komme til svært god nytte i vårt arbeid, sier Johan Torgersen, divisjonsdirektør for kvalitet og forløp i Helsedirektoratet.

Også president Camilla Hansen Steinum er glad for at NTFs medlemmer har bidratt med munnbind

- Jeg er stolt av at så mange medlemmer har bidratt med munnbind på kort tid. Jeg vet alle våre medlemmer bretter opp ermene i disse tider, og bidrar med alt de kan. Dette er nok et eksempel på det, sier Steinum.

Les også: Helsetjenesten mangler munnbind - ber tannlegene om hjelp

Sist oppdatert: 24. mars 2020