Farriskurset 2019

Vestfold tannlegeforening inviterer til kurset ​«Kommunikasjon for steinaldermennesker» på Hotell Farris Bad i Larvik 11. - 12. oktober 2019

Farris BadVestfold tannlegeforening har i år fått tak i fire dyktige foredragsholdere som vil gi oss inspirasjon og påfyll i hverdagen. Det blir heldagskurs på både fredag og lørdag, og kurset vil telle 10 timer i NTFs etterutdanningssystem. Fredagen er for hele tannhelseteamet, lørdagen er for tannleger. Vi satser som vanlig på en flott festmiddag fredag kveld!

Ta med hele tannhelseteamet og la dette bli en hyggelig kveld!

Fredag 11. oktober kl. 09.00 – 16.00
Lørdag 12. oktober kl. 09.00 – 16.00
Registrering fredag fra kl. 08.00

Hotel Farris Bad, Larvik
NB! Hotellopphold bestilles direkte til Farris Bad. Merk kurskode: Vestfold tannlegeforening

Påmelding til kurset
For påmelding til kurset, send mail til kurskontakt Cato Nordahl: catonordahl@msn.com

Påmeldingsfrist
15. september 2019

Fredag 11. oktober

Målgruppe: hele tannhelseteamet

Smittevern anno 2019
I høst kom det nye «Faglige anbefalinger for smittevern i odontologisk praksis» utarbeidet i samarbeid mellom de tre odontologiske lærestedene, Kompe-
tansesenteret for dekontaminering ved OUS, NTF, Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet. Anbefalingene gjelder alt personell som er direkte eller indirekte involvert i klinisk odontologisk virksomhet.

Kursholdere
Smittevernoverlege Maria Vandbakk-Rüther og hygienesykepleier Hilde Aasen tar dere gjennom de viktigste punktene.

Kan vi stole på vurderingene våre?
Vi liker å tro at vi er rasjonelle. Men hjernen vår tar en del snarveier som kan være fine å ha, men som også kan lede oss inn i noen skumle tankefeller. Er for eksempel førsteinntrykket vårt til å stole på? Hvordan overstyrer magefølelsen rasjonelle valg? Hvordan bruker vi viljestyrken vår?

Kursholder
Jan-Ole Hesselberg er psykologen fra og bak TV-sukssen «Folkeopplysningen» og «Typisk deg» med Petter Schjerven. Han ble i 2014 kåret til «Årets folkeopplyser» for sitt formidlingsarbeid. På dagtid er han ledende fagsjef i ExtraStiftelsen, og holder på med en doktorgrad innen beslutningspsykologi ved UiO.

Lørdag 12. oktober

Målgruppe: tannleger

Hemings metoder!
Heming Olsen-Bergem kommer til oss for å dele av sin kunnskap innen oral kirurgi og oral medisin. Han vil snakke om behandlingsstrategier ved TMD og smerter, tips og triks ved enkle kirurgiske metoder i allmenn-
praksis, og ikke minst gå gjennom komplikasjoner etter kirurgiske inngrep.

Kursholder
Heming Olsen-Bergem er spesialist i oral kirurgi og oral medisin, og er førsteamanuensis ved Odontologisk fakultet ved UiO.

Publisert: 24.04.2019