Norsk forening for odontofobi

VELKOMMEN TIL NOFOBI SINE NETTSIDER!

Følg NOFOBI på Facebook!

NOFOBI er en interesseorganisasjon for alle med interesse for atferdsmessige sider ved tann-behandling. Foreningen har nå ca. 300 medlemmer. I dag består medlemsmassen av tannleger, tannpleiere og tannhelsesekretærer og psykologer.

Les om oss i artikkel i Tannlegens Tidskrift Tidende "Vet du hva Nofobi er?"

Velkommen til NOFOBI Vinterseminar 2017!

Norsk forening for odontofobi inviterer til vinterseminar i Molde februar 2017.

Hjertelig velkommen til NOFOBI sitt vinterseminar 2017 som avholdes i Molde i februar!

NOFOBIs vinterseminar 3.-4. februar 2017 på Scandic Seilet, Molde

«Den traumatiserte – hvordan ta vare på pasient og behandler
Injeksjonsfobi. Helfo-rettigheter»

Seminarinvitasjon.pdf

Elektronisk påmelding via denne linken

Målgruppe: Hele tannhelseteamet, psykologer.
Sted: Scandic Seilet, Molde.
Tid: Fredag 3. februar kl 10.00 til lørdag 4. februar kl 12.00.
Kursavgift: kr 2900,-, kr 500,- ekstra for ikke-medlemmer.
Kr 1000.- for studenter i grunnutdanning.
Festmiddag: 1190,- (inklusiv drikke)
Kursavgiften dekker også lunsj fredag og forfriskninger i pausene.

Se seminarinvitasjonen over for mer utfyllende informasjon.

Seminarinvitasjonen vil bli sendt ut elektronisk til alle medlemmer vi har epost registrert på. I tillegg vil den komme som vedlegg til NTFs Tidende og per post til andre medlemmer som ikke er tannleger eller har epost.

Oppdatert 12.11.16

D. Aa. Eriksen

for NOFOBI

Alle som er interesserte i å behandle pasienter med odontofobi er velkommen til å delta på våre vinterseminarer. Målet med disse er å spre kunnskap om tannbehandlingsskrekk og hvordan tilstanden kan håndteres til pasientens beste. Vi prøver å lage praktisk rettede kurs som er nyttige i det daglige arbeid med pasienter. Foredragsholderne hentes både fra inn og utland og er som oftest psykologer/psykiatere og tannleger. Det er også mulig å fordype seg i emnet odontofobi ved å ta en eksamen i dette. Eksamen avholdes i forbindelse med seminarene.

Vi ønsker også at NOFOBI skal bidra til nettverksbygging. Mange praktiske tips og inspirasjon utveksles i den uformelle kontakten mellom medlemmene. Det sosiale er alltid vektlagt på seminarene, med blant annet festmiddag!

Det lønner seg å bli medlem, også økonomisk. Medlemsavgiften er innspart allerede ved det første seminaret ved medlemsrabatten!

Seminardeltagerne kan få tilsendt utskrift av foredragene ved å henvende seg på mail til nestleder. Dette gjelder kun de kurs hvor vi har kursholders godkjennelse til dette.

Vil du melde deg inn i NOFOBI, send en mail til kasserer Maren Agdal på epost: maren.agdal@bkkfiber.no

Nettsiden administreres av Web-ansvarlig Dorith Aase Eriksen - dorithma@hotmail.com