Norsk forening for odontofobi

VELKOMMEN TIL NOFOBI SINE NETTSIDER!

Følg NOFOBI på Facebook!

NOFOBI er en interesseorganisasjon for alle med interesse for atferdsmessige sider ved tann-behandling. Foreningen har nå ca. 300 medlemmer. I dag består medlemsmassen av tannleger, tannpleiere og tannhelsesekretærer og psykologer.

Les om oss i artikkel i Tannlegens Tidskrift Tidende "Vet du hva Nofobi er?"

NOFOBIs vinterseminar 2.-3. februar 2018 på Scandic Hotell Nidelven, Trondheim

«Traumatisk stress og odontofobi» Målgruppe: Hele tannhelseteamet, psykologer.

Sted: Scandic Hotell Nidelven, Trondheim.

Tid: Fredag 2. februar kl. 10.00 til lørdag 3. februar kl. 12.00.

Kursavgift: kr 2980,- for medlemmer, kr 500,- ekstra for ikke-medlemmer.

Kr 1090,- for studenter i grunnutdanning.

Festmiddag: 1190,- (inklusiv drikke)

PÅMELDING:

Alle som er interesserte i å behandle pasienter med odontofobi er velkommen til å delta på våre vinterseminarer. Målet med disse er å spre kunnskap om tannbehandlingsskrekk og hvordan tilstanden kan håndteres til pasientens beste. Vi prøver å lage praktisk rettede kurs som er nyttige i det daglige arbeid med pasienter. Foredragsholderne hentes både fra inn og utland og er som oftest psykologer/psykiatere og tannleger. Det er også mulig å fordype seg i emnet odontofobi ved å ta en eksamen i dette. Eksamen avholdes i forbindelse med seminarene.

Vi ønsker også at NOFOBI skal bidra til nettverksbygging. Mange praktiske tips og inspirasjon utveksles i den uformelle kontakten mellom medlemmene. Det sosiale er alltid vektlagt på seminarene, med blant annet festmiddag!

Det lønner seg å bli medlem, også økonomisk. Medlemsavgiften er innspart allerede ved det første seminaret ved medlemsrabatten!

Seminardeltagerne kan få tilsendt utskrift av foredragene ved å henvende seg på mail til nestleder. Dette gjelder kun de kurs hvor vi har kursholders godkjennelse til dette.

Vil du melde deg inn i NOFOBI, send en mail til kasserer Maren Agdal på epost: maren.agdal@bkkfiber.no

Nettsiden administreres av Web-ansvarlig Dorith Aase Eriksen - dorithma@hotmail.com