NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Sun, 24 Sep 2017 01:43:20 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Siste frist for lav påmeldingsavgift til årets landsmøte! /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Siste-frist-for-lav-pmeldingsavgift-til-rets-landsmte.aspx22. september er siste frist for å få lav påmeldingsavgift til årets landsmøte! 21.09.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6133 ​Europeisk oppmerksomhetsuke om hode- og halskreft /profesjon-og-fag/Europeisk-oppmerksomhetsuke-om-hode-og-halskreft-.aspxDenne uken markerer den europeiske foreningen for hode- og halssykdommer (European Head and Neck Society) årets «Make Sense»-kampanje, den femte oppmerksomhetsuken for hode- og halskreft. Kampanjen ønsker å øke kunnskapen om hode- og halskreft og viktigheten av tidlig diagnostisering. 19.09.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7148 Følg med på Munn- og halskreftdagen live! /folkehelse/Flg-med-p-Munn-og-halskreftdagen-live.aspxVi streamer fra Munn- og halskreftforeningens fagdag. Følg arrangementet live eller se det i opptak her. 18.09.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7146 NIOM og NRK hardt ut mot ulovlige blekemidler /profesjon-og-fag/NIOM-og-NRK-hardt-ut-mot-hjemmebleking.aspxDa NRK skulle teste blekemidler i programmet Forbrukerinspektørene, ble testen avblåst etter at NIOM fant ulovlige mengder av hydrogenperoksid i to av de fem midlene som skulle brukes. 14.09.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7144 Frist for lav påmeldingsavgift til NTFs Landsmøte 2017 utsatt /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Frist-for-lav-pmelding-NTFs-Landsmtet-2017-utsatt.aspxÅrets landsmøteprogram gikk ved en feil ut til kun yrkesaktive medlemmer - det vil si at mange medlemmer ikke har fått programmet tilsendt i posten. Vi har derfor valgt å utsette fristen for påmelding med lav påmeldingsavgift til 22. september. 13.09.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7141 ​Mønsteravtalen - Lønnsregulering for tannhelsesekretærer 2017 /Profesjon-og-fag/Mnsteravtalen--Lnnsregulering-for-tannhelsesekretrer-2017-.aspxDet ble 30. august 2017 gjennomført forhandlinger med Fagforbundet og Parat om justering av lønnsvilkår i Mønsteravtalen (veiledende avtale) mellom privatpraktiserende tannleger og deres tannhelsesekretærer for 2017. 01.09.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7138 Nytt medlemstilbud - kurs ved Villa Sana, Modum Bad /medlem/fordeler/Nytt-medlemstilbud--parkurs-ved-Villa-Sana-og-Modum-Bad.aspxNTF og Sykehjelpsordningen for tannleger har i noen år hatt ett samarbeid med Ressurssenteret Villa Sana, Modum Bad. Her har tannleger hatt et tilbud om rådgivning for å forebygge utbrenthet og fremme helse og livskvalitet. Nå er avtalen utvidet og det gis også tilbud om kurs - både individuelt og i par. 30.08.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7130 Ny app gjør medlemskapet ditt tilgjengelig på mobilen /organisasjonen/medlemskap/Ny-app-gjr-medlemskapet-ditt-tilgjengelig-p-mobilen.aspxNTF har lansert en ny app som gir deg nyttig informasjon om ditt medlemsskap tilgjengelig på mobilen. 19.08.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7131 Påmeldingen til NTFsLM2017 har åpnet! /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Pmeldingen-til-NTFsLM2016-har-pnet.aspxI dag åpnet påmeldingen til NTFs landsmøte 2017. Vi ønsker velkommen til Lillestrøm og tre dager tettpakket med faglig påfyll, dentalutstilling og et spennende sosialt program! 18.08.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6624 Ny pilotstudie om bruk av terapihund i tannbehandling - UiT /profesjon-og-fag/Ny-pilotstudie-om-bruk-av-terapihund-i-tannbehandling--UiT.aspx​Tannlege og førsteamanuensis Anne Margrete Gussgard skal i gang med en ny pilotstudie om bruk av hunde-assistert terapi i tannklinikken. 15.08.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7123 Nyhet for deg som sparer i aksjer og aksjefond - ny aksjesparekonto i Danske Bank /medlem/medlemsfordeler/DanskeBank/Nyhet-for-deg-som-sparer-i-aksjer-og-aksjefond--ny-aksjesparekonto-i-Danske-Bank.aspxAksjesparekonto er en ny konto som lar deg kjøpe og selge aksjer og aksjefond uten at du må betale skatt på gevinster underveis. Som første bank i Norge tilbyr vår samarbeidspartner Danske Bank å opprette Aksjesparekonto allerede nå. 11.08.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7122 Her er kandidatene til årets Studentforskerpris! /medlem/For-studenter/Her-er-kandidatene-til-rets-Studentforskerpris.aspxHvert år nominerer lærerstedene to masteroppgaver/studentprosjekt som presenteres på NTFs Landsmøte. Her er listen over årets nominerte! 14.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7070 Nasjonal veileder for håndhygiene nå tilgjengelig i nedlastbar pdf /folkehelse/Nasjonal-veileder-for-hndhygiene-n-tilgjengelig-i-nedlastbar-pdf.aspxI februar 2017 publiserte Folkehelseinstituttet (FHI) en ny digital utgave av ny nasjonal veileder for håndhygiene. Nå finnes veilederen også som nedlastbar PDF-fil. 12.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7076 Munn- og halskreftdagen 2017 /profesjon-og-fag/Munn-og-halskreftdagen-2017.aspxMunn- og halskreftforeningen inviterer til en nasjonal fagdag om munn- og halskreft mandag 18. september 2017. 11.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7082 Oppdaterte tobakkstall fra folkehelserapporten /folkehelse/Oppdaterte-tobakkstall-fra-folkehelserapporten.aspxAntall røykere fortsetter å gå ned i den norske befolkningen, samtidig som snusbruken fortsetter å stige. Snusing er nå den vanligste formen for tobakksbruk blant de yngre, viser de oppdatert tobakkstallene i Folkehelseinstituttet (FHI) sin folkehelserapport. 10.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7075 Mønsteravtalen for tannhelsesekretærer /jus-og-arbeidsliv/Mnsteravtalen-for-tannhelsesekretrer1.aspxÅrets forhandlinger med Fagforbundet og Parat om Mønsteravtalen (veiledende avtale) mellom privatpraktiserende tannleger og deres tannhelsesekretærer, blir gjennomført 30. august 2017. 10.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7077 Datatilsynet bekrefter brudd på regler ved sms-markedsføring til pasienter /jus-og-arbeidsliv/Datatilsynet-bekrefter-brudd-p-regler-ved-smsmarkedsfring-til-pasienter.aspxNTF kontaktet tidligere i år Datatilsynet angående en sak hvor markedsføring for tannhelseforsikring ble sendt ut til pasienter via sms. NTF har mottatt svar fra Datatilsynet som bekrefter at dette strider med personopplysningsloven. 07.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7072 Tverrfaglig europeisk samarbeid mot antibiotikaresistens /folkehelse/Tverrfaglig-europeisk-samarbeid-mot-antibiotikaresistens.aspxDen europeiske tannlegeforeningen, legeforeningen og veterinærforeningen har sluttet seg til en europeisk "One health" handlingsplan mot antibiotikareistens. 06.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7074 Husk påmelding til høstens TSE kurs! /kurs-og-utdanning/Husk-pmelding-til-hstens-TSE-kurs.aspx1. august er det påmeldingsfrist til alle høstens kurs i Tannlegenes systematiske etterutdanning (TSE). NB: Kursene blir ofte fulltegnet - vi anbefaler å være tidlig ute med påmelding. 05.07.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7073 Landsmøtekatalogen er klar! /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Landsmtekatalogen-er-klar.aspxI disse dager går katalogen for NTFs Landsmøte 2017 i trykken. Dere som ikke klarer å vente til katalogen kommer i posten med Tidende rundt 17. august kan laste ned fagprogrammet nå. 30.06.2017 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7067