NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Sun, 15 Dec 2019 03:09:41 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Over 50 og med en gründer i magen? /Foreninger/Andre-foreninger/Over-50-og-med-en-grnder-i-magen.aspxAkademikerne Næringsdrivende inviterer til frokostseminar for akademikere i alderen 50-67 som ønsker råd og tips om etablere egen virksomhet. 12.12.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8034 Fluortannkrem er ikke farlig /Profesjon-og-fag/Fluortannkrem-er-ikke-farlig.aspxSkiforbundets forbud mot fluor i skismøring har fått stor oppmerksomhet, og NTF har fått en rekke spørsmål om også fluortannkrem er skadelig. Her er våre svar på de viktigste spørsmålene om fluor. Og nei, fluortannkrem er ikke farlig. 03.12.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8031 Nye styringsdokumenter /organisasjonen/Nye-styringsdokumenter-.aspxEn rekke nye styringsdokumenter ble vedtatt av representantskapet. De endelige, korrekturleste versjonene av dokumentene vil bli publisert på NTFs nettsted så snart de foreligger. 02.12.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8030 Valgresultat - NTFs representantskapsmøte 2019 /Organisasjonen/Representantskap/Valgresultat--NTFs-representantskapsmte-2019.aspxOversikt over alle tillitsvalgtsverv som ble valgt av årets representantskap. 02.12.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8029 ​Nye vedtekter vedtatt av NTFs representantskap /organisasjonen/Nye-vedtekter-vedtatt-av-NTFs-representantskap.aspxEtter en grundig prosess som involverte hele organisasjonen, la NTFs hovedstyre frem forslag til reviderte vedtekter og reglementer på årets representantskapsmøte. Etter noen tekniske utfordringer, en god del diskusjon og en rekke endringer og justeringer ble de nye vedtektene vedtatt med 87 mot 2 stemmer. 01.12.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8026 Nye regler for obligatorisk etterutdanning /Kurs-og-utdanning/Retningslinjer-etterutdanning/Nye-regler-for-obligatorisk-etterutdanning.aspxHovedstyret har gjennomført en evaluering av dagens ordning for obligatorisk etterutdanning (OEU), og la frem forslag til nye regler for ordningen på årets representantskapsmøte. De nye reglene ble vedtatt med 76 mot 15 stemmer, og vil tre i kraft januar 2021. 30.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8027 Tilbydere av tannbehandling i utlandet må endre sin markedsføring /Profesjon-og-fag/Viktig-gjennomslag-for-Tannlegeforeningen--tilbydere-av-tannbehandling-i-utlandet-m-endre-sin-markedsfring.aspxEtter klage fra Tannlegeforeningen har Forbrukertilsynet gitt tilbydere av tannbehandling i utlandet klar beskjed. Aktørene underkommuniserer de negative aspektene ved tannbehandling i utlandet og må endre markedsføringen av tilbudet. Forbrukertilsynets utspill er et viktig gjennomslag for Tannlegeforeningen. 30.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8025 Julekonkurranse /organisasjonen/medlemskap/Julekonkurranse.aspxVinn en julepakke med sitteunderlag, termos og julegodt fra Danske Bank og Den Norske Tannlegeforening. 29.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8024 Husk påmeldingsfristene for vårens TSE kurs! /Kurs-og-utdanning/TSE/Husk-pmeldingsfristene-for-vrens-TSE-kurs.aspxVårens TSE moduler går av stabelen i Steinkjer, Sarpsborg, Bodø, Tromsø og Larvik. 20. desember er første påmeldingsfrist. Meld deg på nå for å sikre deg plass (og 75 timer i NTFs etterutdanningssystem). 25.11.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7730 Husk frist for lav påmeldingsavgift Januarkurs! /Kurs-og-utdanning/Januarkurs/Husk-frist-for-lav-pmeldingsavgift-Januarkurs.aspx1. desember er det frist for lav kursavgift ved påmelding til Januarkursene 2020. 19.11.2018 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7727 Den europeiske antibiotikadagen, 18. november /folkehelse/18-november--Den-europeiske-antibiotikadagen.aspxAntibiotikaresistens er et av verdens mest presserende helseproblemer. Den europeiske antibiotikadagen markeres den 18.november i de fleste land i Europa. 17.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6764 Det odontologiske fakultet 60 år /kurs-og-utdanning/Det-odontologiske-fakultet-60-r.aspx14. november markerte Det odontologiske fakultet ved UiO sitt 60 års jubileum. Dagen ble markert med en fagdag med historiske tilbakeblikk og aktuelle forskningsforedrag, samt en sosial sammenkomst på kvelden. 15.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8019 Akademikerne vokser! /foreninger/Akademikerne-vokser.aspxAkademikerne har hatt en medlemsvekst på totalt 4,7 prosent så langt i år. Det betyr nesten 10 000 flere medlemmer. 08.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8018 Ny medlemsfordel - TrinnVis /organisasjonen/medlemskap/Ny-medlemsfordel--TrinnVis.aspxNTF har i samarbeid med TrinnVis utarbeidet et nettbasert styrings- og kvalitetssystem som er spesialtilpasset tannlegevirksomheter. 06.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8017 Ny podcast fra Helsedirektoratet /Profesjon-og-fag/Helsemyndigheter/Ny-podcast-fra-Helsedirektoratet.aspxHelsedirektoratet har lansert en ny podcast med tema "motiverende intervju" som skal hjelpe helsepersonell med å motivere pasienter til å slutte å snuse, spise sunnere eller på andre måter endre livsstil. 06.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8006 Arbeidsgruppe støtter ikke Høies tannreguleringskutt /Profesjon-og-fag/Arbeidsgruppe-sttter-ikke-Hies-tannreguleringskutt.aspxUtvalget som har vurdert kjeveortopedi gruppe C mener Høies kuttforslag går for langt. Dette fremgår av en ny rapport fra Helsedirektoratet. 04.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8015 ​Takk for i år - Landsmøtet 2019 /Profesjon-og-fag/Takk-for-i-r--Landsmtet-2019.aspxDa er nok et vellykket landsmøte og Nordental over, og vi kan se tilbake på tre særdeles innholdsrike og hyggelige dager på Norges Varemesse! 03.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8012 Priser og hederstegn på årets landsmøte /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Priser-og-hederstegn-p-rets-landsmte.aspxUnder åpningen av Landsmøtet ble det delt ut hederstegn, NTFs pris for undervisning og forskning, samt Tidendes pris for beste kasuspresentasjon. Fredagen foregikk også utdelingen av NTFs studentforskerpris og beste stand på Nordental. 01.11.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8011 Landsmøtet 2019 er i gang! /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/NTFs-landsmte-2019-er-i-gang.aspxMed en meget engasjert tale fra NTFs president, fengende musikk og fullsatt sal ble landsmøtet åpnet torsdag formiddag. 31.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8010 Fastlåst situasjon om tilbakebetaling i Buypass-sakene /Profesjon-og-fag/Fastlst-situasjon-i-Buypasssakene-om-tilbakebetaling-.aspxNTF møter manglende forståelse fra myndighetene om tilbakebetalingskrav fra Helfo der problemet kun er bruk av feil buypasskort. 21.10.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=8003