Hjem     Medlem     Medlemsfordeler

​Akademikerne fornyer samarbeidsavtalen med Danske Bank

Avtalen med Danske Bank er videreført for tre nye år, fra 1.1. 2019. NTF videreformidler med dette informasjon om bakgrunn for reforhandlingen av avtalen.

Høyt verdsatt avtale blant medlemmene
Gunstige boliglånsrenter og gode banktilbud er en viktig medlemsfordel for Akademikerforeningenes medlemmer. Utgangspunktet for avtaleforlengelsen er at Danske Bank har levert svært godt på alle områder overfor Akademikerne i avtaleperioden. Betingelsene har vært svært gode, og ført til betydelig oppslutning blant medlemmene. Medlemsundersøkelser i enkelte foreninger viser at avtalen er høyt verdsatt blant medlemmene.

Tøffe forhandlinger
Når vi velger å forlenge avtalen med Danske Bank, så er det også fordi vi har tillit til at Danske Bank har ryddet opp etter den mye omtalte hvitvaskingssaken i Estland. Vi har gjennom forhandlingene blitt forsikret om at nødvendig grep er tatt og dette var helt avgjørende for oss. Danske Bank har gjort omfattende endringer i organisasjonen og i rutiner for å forhindre at noe liknende skal kunne skje igjen.

Akademikerne ønsker en forutsigbarhet og de aller beste betingelsene for våre medlemmer. Etter tøffe forhandlinger med Danske Bank ser vi frem til å ta fatt på en ny periode, der vi skal gjøre denne avtalen enda bedre for våre medlemmer.

Les mer om fornyelsen av avtalen på www.akademikerne.no

Tekst: Akademikerne

Publisert: 14.11.2018