​Stort internasjonalt tannlegestudentmøte i Oslo

EDSA (European Dental Student Association) finner sted fra 20. - 25. august. NTF og NTF-Student (NTF-S) støtter opp om arrangementet som samler tannlegestudenter fra hele Europa.

- Vi er stolte av å kunne støtte opp om et arrangement hvor engasjerte tannlegestudenter fra hele Europa møtes, og har store forventninger til uken, sier leder i NTF-S, Vegard Hauge Svartveit.

Det er 62. gang møtet går av stebelen, hvor 200 studenter fra hele Europa møtes ved Odontologisk fakultet i Oslo for å diskutere og jobbe med studentpolitikk.

- NTF er glad for å være bidragsyter til dette møtet. EDSA forener tannlegestudenter fra hele Europa som samles til å diskutere veien videre for europeisk tannlegestudentpolitikk, sier president i NTF, Camilla Hansen Steinum.

Leder av planleggingskomiteen bak arrangementet, tannlegestudent Jannike Lillemo, ser frem til uken.

- Vi gleder oss veldig til å ønske 140 delegater fra de 22 medlemslandene i Europa velkommen til Oslo i august. Vi startet som en gruppe på ti personer, og har jobbet med planleggingen i overkat av et år. Grunnet økt interesse for EDSA blant studentene ved det odontologiske fakultet har vi nylig utvidet organiseringskomiteen til 19 studenter. Dette er noe vi veldig stolte av, vi har blitt en sammensveiset gruppe som representerer studenter fra alle kull. En spennende tid er i vente med fortsettelse av planleggingen og vi ser virkelig frem til å vise frem fakultetet og byen vår til de andre delegatene i Europa. På agendaen har vi blant annet workshops i sutur og bone management, samt spennende foredrag og ikke minst et fantastisk sosialt program!"

Møtet finner sted fra mandag til lørdag og åpnes ved taler av dekan ved UiO, Pål Barkvoll og president i NTF, Camilla Hansen Steinum.

Les mer om EDSA på www.edsaoslo2018.com og/eller på deres Facebookside www.facebook.com/EDSAOSLO2018

adsa banner fb

Publisert: 06.08.2018