Medlemmer av NTF tatt ut i streik

To medlemmer av Tannlegeforeningen er tatt ut i sykehusstreiken fra og med mandag 3. oktober. Begge er ansatt ved Sykehuset Innlandet.

Streikevakt under sykehusstreiken - Foto: AkademikerneAkademikerne er inne i historiens lengste sykehusstreik, og selv om legers arbeidstid er det springende punktet, er det Akademikerne som et  fellesskap som streiker. Derfor kan også medlemmer av de andre Akademikerforeningene tas ut i streik. Det er viktig at foreningene står side om side med andre i kampen for kollektive rettigheter. Les mer om dette i Akademikernes nyhetsartikkel "En for alle, alle for en".

Totalt forhandler Akademikerne på vegne av 19912 medlemmer i Spekter Helse, hvorav 55 er medlemmer av Tannlegeforeningen. Fra mandag vil Akademikerne ha 595 medlemmer i streik ved 15 sykehus. Dette er leger, psykologer, ingeniører, jurister, økonomer og samfunnsvitere - og altså to sykehustannleger.

Les mer om streiken på www.akademikerne.no

Publisert: 30.09.2016