Bli med på Arbeidslivets klimauke!

​Akademikerne har gått sammen med LO, YS Unio, NHO, Virke og KS for å sparke i gang et felles prosjekt: Arbeidslivets klimauke. Prosjektet har oppstart 15. januar 2018.

klimaukeEn fersk undersøkelse viser at 8 av 10 små og mellomstore virksomheter i Norge er opptatt av klima og miljø. «Arbeidslivets Klimauke» er en dugnad for å sette engasjementet ut i konkrete tiltak. Arbeidslivsorganisasjonene går sammen for å oppfordre alle virksomheter til å bli med på en ukes lang kampanje for å stimulere til økt oppmerksomhet, engasjement og godt samarbeid om verdien av grønne arbeidsplasser. Målet er å vise verdien av disse virksomhetenes miljø- og klimaarbeid, og å gjøre det lettere å komme i gang.

- For første gang går arbeidslivsorganisasjonene sammen i et felles klimaprosjekt. Norge må kutte utslippene, og vi håper norske arbeidsplasser vil være med på dugnaden. Å kutte klimautslipp er i mange tilfeller ikke bare gunstig for miljøet, men også økonomisk lønnsomt. Med konkrete tiltak kan arbeidsplassen bli mer klimavennlig, og spare både penger og miljø, sier leder i Akademikerne, Kari Sollien.

Les mer om lansering av kampanjen på www.akademikerne.no

Mer informasjon, forslag til tiltak og inspirasjon finner du også på kampanjenettsiden www.arbeidslivetsklimauke.no

Og på Facebook-eventet om Klimauken

Publisert: 21.11.2017